رد صلاحیت ۲۰ نفر ازکاندیداهای انتخابات مجلس در استان زنجان/آغاز اعتراض ها

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان زنجان با بیان اینکه ۲۳۱ نفردر یازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی دراستان زنجان ثبت نام کرده بودند، گفت: صلاحیت ۲۰۰ نفر از آن ها تایید شده است.

به گزارش همدلی زنجان؛  حسین میرزاپور ظهر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در محل شور ای نگهبان زنجان، با بیان اینکه بررسی صلاحیت‌ها از ۱۷ آذرماه امسال آغاز شده است، اظهار کرد: تلاش شده است تا در بررسی صلاحیت‌ها نگاه سیاسی و قومیتی نداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه حدود ۴ هزار و ۵۰۰ نفر در انتخابات آتی کار نظارت را به عهده خواهند داشت، افزود: در هیئت نظارت افراد متعددی از اقشار مختلف حضور خواهند کرد. نگاه سیاسی در بررسی صلاحیت‌ها نخواهد بود.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان زنجان، تصریح کرد: ۲۳۱ نفردر یازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی دراستان زنجان ثبت نام کردند که ۱۳۹ نفر در زنجان و طارم بود که ۱۱۶ نفر تایید شده و ۱۶ نفر رد صلاحیت و ۷ نفر انصراف داشتیم، ابهر و خرمدره و سلطانیه ۳۰ نفر ثبت نام کرده بودند که صلاحیت ۲۹ نفر تایید و یک نفر تایید نشده و انصرافی در این حوزه انتخابیه وجود ندارد.

میرزاپور گفت: در حوزه انتخابیه ماه نشان و ایجرود ۲۳ نفر ثبت نام کردند که ۲۳ تایید شدند و انصراف نداشتیم. و شهرستان خدابنده ۳۹ نفر ثبت نامی‌بود که ۳۲ نفر تایید شدند و ۳ نفر صلاحیت شان رد شده و ۴ نفر هم انصراف دادند.

وی از تایید صلاحیت ۹۱ درصد ثبت‌نام‌کنندگان انتخابات مجلس یازدهم در زنجان خبر داد و تصریح کرد: در مجموع صلاحیت ۲۰۰ نفر تایید شده و ۲۰ نفر رد صلاحیت شدند و ۱۱ نفر هم انصراف دادند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان زنجان، با بیان اینکه هیئت نظارت استان از صبح فردا (پنج شنبه) ۲۸ آذرماه هیئت نظارت به شکایت رد صلاحیت شدگان رسیدگی خواهد کرد، گفت: ملاک ما در بررسی صلاحیت ها مر قانون است و بررسی صلاحیت‌ها حق‌الناس است که باید رعایت شود.

میرزاپور با انتقاد از نبود قانون دقیق و بازدارند در زمینه ورود پول های کثیف در انتخابات، افزود: در نظارت‌ها به این موضوع توجه ویژه خواهد شد و رصدجامع در این زمینه صورت خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه با هر اقدامی که فضای سالم جامعه را بر هم زند، برخورد خواهد شد، گفت: کاندیداها باید قانون‌مندی خود را در این ایام نشان داده و از تبلیغات زودهنگام جلوگیری کرده و دیگران را نیز تخریب نکنند.

میرزاپور با بیان اینکه بیشترین تخلفات انتخاباتی هم از طرف داوطلبان و هم مدیران در خدابنده رخ داده است، گفت: تذکرات لازم به این افراد داده شده است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
۳۰ آذر مرحله دوم ثبت نام طرح ملی مسکن در زنجان
خبر قبلی
هاکی‌باز زنجانی در مسابقات قهرمانی امیدهای آسیا
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست