1. اخبار استان
  2. ۷۰ درصد واحدهای صنعتی زنجان مشکل کمبود نقدینگی دارند

کد خبر: 1379

۷۰ درصد واحدهای صنعتی زنجان مشکل کمبود نقدینگی دارند

 

۷۰ درصد واحدهای صنعتی زنجان مشکل کمبود نقدینگی دارند

 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان گفت: در استان زنجان ۶۵ درصد صنعت استان را صنایع کوچک تشکیل می دهند و طبق آخرین آمار از ۷۶۱ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری مستقر در شهرکهای صنعتی استان ۶۱۵ واحد آن فعال است.

به گزارش همدلی زنجان به نقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان زنجان، امیر حمیدنیا عمده ترین مشکلات واحدهای صنعتی استان را کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش عنوان و تصریح کرد: طبق پایش انجام شده توسط شرکت شهرکهای صنعتی ۷۰ درصد از این واحدها با مشکل کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش مواجه اند و ۳۰ درصد مشکلات نیز به تامین مواد اولیه به دلیل وجود تحریم ها، نبود بازار فروش به دلیل واردات کالاهای مشابه خارجی، مشکلات دارایی، بیمه تامین اجتماعی و اختلاف بین شرکا برمی گردد.

وی علت کمبود نقدینگی را عدم توانایی بانک های عامل در پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی دانست و گفت: بانک های عامل به دلیل حجم بالای نقدینگی موجود در بازار و عدم بازگشت تسهیلات پرداخت شده، توان پرداخت تسهیلات را ندارند.

این مقام مسئول به تشکیل جلسات کارگروه رفع موانع تولید در استان اشاره کرد و اظهار داشت: روند کار در این کارگروه به گونه ای است که مشکلات موردی واحدهای صنعتی در آن مطرح می شود و همچنین مشکلات کلان نیز توسط خانه صنعت، معدن و تجارت ، اتاق بازرگانی و صنایع، معادن و کشاورزی استان و نیز مدیران عضو کارگروه مربوطه مطرح می شود و با توجه به ضوابط و تدابیر استاندار محترم تصمیمات لازم در خصوص آنها اتخاذ می گردد.

حمیدنیا عمده مشکل واحدهای صنعتی در اخذ تسهیلات را نبود سند تک برگی ثبتی برای سپردن وثیقه توسط واحدهای صنعتی و همچنین ضمانت غیر وثیقه برشمرد و گفت: از سال ۹۳ با راه اندازی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک این مشکل تا حد زیادی مرتفع گردیده است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
۳ درصد از معتادان استان زنجان را بانوان تشکیل می دهند
خبر قبلی
سانحه رانندگی با ۱ کشته و ۳ مصدوم در زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست