1. اخبار استان
  2. نگاهی به نرخ بیکاری بهار ۹۹ در استان زنجان

کد خبر: 16751

نگاهی به نرخ بیکاری بهار ۹۹ در استان زنجان

خلاصه نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در بهار ۹۹ توسط مرکز آمار منتشر شد. این آمار نتایج فصلی نرخ بیکاری استان های کشور در بهار سال جاری را برآورد و خلاصه وضعیت بخش های مختلف کشور را ارائه داده است.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ مطابق با این اطلاعات، نرخ بیکاری در استان زنجان برای جمعیت ۱۵ سال و بیشتر طی بهار سال جاری ۸.۴ درصد بوده است. در برآورد نقطه ای این نرخ در استان  ۶.۶ درصد بوده است. نرخ مشارکت اقتصادی در استان زنجان طی بهار سال جاری ۴۴.۸ درصد برآورد شده که این میزان در بهار ۹۸ به میزان ۴۸.۶ درصد بوده است.

نرخ مشارکت اقتصادی در استان مطابق این آمار کاهشی بوده است که گویای خارج شدن بخشی از افراد جویای کار از بازار کار فعال استان بوده است.

میانگین نرخ بیکاری بهار ۹۹ کل کشور به میزان ۱۰.۹ درصد بوده است. نرخ مشارکت اقتصادی در کشور نیز ۴۱ درصد بوده که این میزان در بهار سال گذشته ۴۴.۷ درصد برآورد شده است.

نسبت اشتغال جمعیت بالای ۱۵ سال استان در بخار ۹۹ به میزان ۴۱.۹ درصد بوده که این میزان در بخار سال گذشته ۴۴.۵ درصد برآورد شده است.

وضعیت استان های همجوار استان زنجان در نرخ بیکاری بهار ۹۹ نیز قابل تامل است. نرخ بیکاری بهار ۹۹ در استان آذربایجان شرقی ۱۰.۳ درصد، آذربایجان غربی ۱۰.۷ درصد، اردبیل ۹.۲ درصد، قزوین ۱۰.۸ درصد، گیلان ۸.۳ درصد و همدان ۶.۲ درصد بوده است.

 

 

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
اراضی ملی روستای کوی نیک  ابهر طعمه حریق شد
خبر قبلی
مجموع آمار مبتلایان به کروناویروس در استان زنجان به ۲۲۸۸ نفر رسید
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست