“مشکل” در هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان زنجان چیست؟

 

“مشکل” در هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان زنجان چیست؟

وقتی هیچ مشکلی نیست اما انتخابات تجدید می‌شود!

 

 

 

طی روزهای گذشته در بین برخی از اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان، سخن از ابطال انتخابات هیئت رئیسه و استعلام از شورای مرکزی برای اعلام نظر در خصوص انتخابات و حتی ابطال آن سخن گفته می‌شود.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ این سخنان و شاید شایعات طی روزهای اخیر تا جایی پیش رفت که عنوان شد اداره کل راه و شهرسازی به عنوان نهادی ناظر انتخابات هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان را ابطال کرده، اما رئیس سازمان این ابلاغ را عملیاتی نکرده است!

حتی گفته می شود که تعدادی از افراد معترض به انتخابات هیئت رئیسه، در بین اعضای هیئت مدیره با شورای مرکزی سازمان نامه نگاری کرده و ابطال انتخابات را توسط شورای مرکزی به استان ابلاغ کردند و اعضای هیئت رئیسه به غیر از یک نفر استعفا دادند!

بازار شایعات در این روزها به حدی داغ بود که مشکلات انبوه در بین جامعه مهندسی زنجان به فراموشی سپرده شد و به این شایعات معطوف شده است. مشکلاتی که از نظر برخی از مهندسان زنجانی شامل مسائل جاری امور مهندسان تا مسائل کلان این حوزه همچون زلزله های اخیر کشور و ضرورت دفاع جامعه مهندسی از عملکرد خود بود.

بسیاری از مهندسان استان زنجان معتقدند که اعضای هیئت مدیره و در راس آن ریاست سازمان در خصوص هجمه‌های متعدد و بعضا غیرمعقول افراد غیرکارشناس به مهندسان معمار و مهندسان عمران سکوت کرد و به جای تشریح واقعیت‌های حاکم بر فعالیت مهندسان تنها به ارائه برخی گزارش‌های تئوریک در جلسات استانی پرداختند.

این انفعال اعضای هیئت مدیره موجب خدشه به حقوق و حیثیت اخلاقی و حرفه‌ای جامعه مهندسی زنجان شد و از نظر برخی مهندسان جوان، انفعال و سکوت مهندسان با سابقه نیز قابل توجیه نبوده و مورد انتقاد جدی قرار دارد!

سخن در این خصوص بسیار زیاد است، که البته حواشی انتخابات هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی بر آن ها سایه افکنده است. برای روشن شدن ابعاد مختلف موضوع گفت‌و‌گویی با مجید احمدی از بازرسان سازمان صورت گرت. وی در این خصوص به همدلی‌زنجان، گفت: مشکل خاصی در برگزاری انتخابات هیئت رئیسه وجود نداشته و انتخاب ریاست سازمان درست بوده و مورد تایید اکثریت قرار گرفته است.

احمدی با بیان اینکه مشکل حادی که نیاز به اطلاع رسانی داشته باشد، وجود ندارد، افزود: تنها در خصوص انتخاب یکی از اعضای هیئت رئیسه اختلافاتی وجود داشته که این موضوع نیز به شورای مرکزی جهت اعلام نظر ارسال شده است.

در همین خصوص شادی پایور، عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان نیز ضمن تاکید بر این نکته که مورد خاصی در انتخابات پیش نیامده است، اظهار کرد: یکی از اعضا به نحوه انتخاب یکی از اعضای هیئت رئیسه اعتراض داشت که این موضوع در دست پیگیری و بررسی است.

وی از انتخاب ریاست سازمان با ۶ رای مثبت خبر داد و گفت: مشکلی در انتخاب رئیس سازمان وجود نداشت و تنها یکی از پست های هیئت رئیسه مورد اختلاف بود که از طریق شورای مرکزی استعلام شده است.

در همین خصوص با مهدی جعفری، رئیس اداره نظام مهندسی اداره کل راه و شهرسازی تماس گرفته شد که وی بعد از مطلع شدن از موضوع مصاحبه درخواست هماهنگی با روابط عمومی اداره کل را کرد. بعد از هماهنگی به دلایلی مقرر شد مدیر مسکن و ساختمان اداره کل به سوالات پاسخ دهد.

محسن یگانه در این خصوص با بیان اینکه اگر مشکلی در برگزاری انتخابات وجود داشت، اداره کل راه و شهرسازی زودتر اطلاع پیدا می کرد، گفت: این سوال باید از خود اعضای هیئت مدیره سوال شود. برای اداره کل راه و شهرسازی  ریاست (حسن مجتبی زاده) معرفی شده است. این موضوع مسئله داخلی خود سازمان نظام مهندسی بوده و هیئت مدیره دارای اختیاراتی در این خصوص هستند.

این مقام مسئول در ادامه تاکید کرد: اگر اعضای هیئت مدیره رسما ابلاغ کنند که مشکلی وجود دارد، طبق وظیفه قانونی اداره کل راه و شهرسازی این موضوع را بررسی می کند. تا جایی که مطلع هستیم، می خواهند انتخابات را تجدید کنند! و مشکل لاینحلی گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه هیچ مشکلی فعلا وجود ندارد، یادآور شد: اگر مشکلی داخل هیئت مدیره بوده حل شده، وگرنه انعکاس پیدا کرده بود. شاید اختلاف نظرهایی داخل هیئت مدیره بوده که موضوعات به صورت داخلی برطرف شده است. در یم جمع ۱۱ نفره اختلاف نظر طبیعی بوده که اگر به صورت داخلی برطرف نشود از طریق شورای مرکزی و سپس اداره کل می تواند به موضوع ورود کند. فعلا  آقای حسن مجتبی زاده، رئیس سازمان بوده و کارها طبق روال قانونی انجام می دهند.

 

آنچه که از رویکرد اعضای هیئت مدیره، یکی از بازرسان و نهاد ناظر یعنی اداره کل راه و شهرسازی مشخص است، اینکه هیچ مشکلی وجود ندارد. اما سخنان همین نمایندگان در بخش هایی نشان از بروز برخی اختلاف نظرها در ترکیب هیئت رئیسه سازمان دارد.

در یکی از بخش‌های سخنان مدیر مسکن اداره کل راه و شهرسازی آمده که مقرر شده انتخابات تجدید شود! در بخش دیگر از عدم بروز مشکل سخن گفته می‌شود که این رویکردها متضاد نشان از برخی پنهان کاری‌ها در خصوص شرایط فعلی هیئت مدیره سازمان دارد!

برخی از اعضای سازمان مدعی هستند طی یک شنبه هفته آتی انتخابات تجدید خواهد شد. رویکرد محافظه کارانه ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان در غالب شرایط عملکردی موجب شده عملا مسائل سازمان از دید اعضای آن پنهان باقی بماند!

در کنار تمام انفعال‌های اعضای هیئت مدیره و ریاست سازمان  در خصوص دفاع از حیثیت کاری مهندسان، سکوت معنادار برای شرایط فعلی نیز افزوده شده است. تمام این شرایطی در حالی است که جامعه مهندسی زنجان با مشکلات زیادی رو به رو بوده و عملا طرح ها و اقدامات اعضای هیئت مدیره و در راس آن ریاست سازمان نتیجه عملی برای کاهش مشکلات نداشته است.

 

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
اعتبارات اشتغال روستایی استان زنجان ۱۰۰ درصد اختصاص می‌یابد
خبر قبلی
استان از ظرفیت های بالایی در عرصه‌های مختلف کشاورزی برخوردار است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست