1. اجتماعی
  2. طرح محب از مهم‌ترین خدمات در حوزه سلامت روان است

کد خبر: 4174

طرح محب از مهم‌ترین خدمات در حوزه سلامت روان است

طرح محب از مهم‌ترین خدمات در حوزه سلامت روان است

افزایش سطح آگاهی مردم از اهداف این طرح

معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان زنجان گفت: بهزیستی به منظور توانمندسازی جامعه برای آمادگی ،مقابله و مدیریت شرایط بحرانی از طریق تشکل های محلی طرح محب را بعنوان مهم‌ترین خدمت در حوزه سلامت روان برگزار می کند.
به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ روابط عمومی بهزیستی استان زنجان  گل نساء آقا محمدی با بیان این مطلب، اظهار کرد: افزایش سطح آگاهی و دانش مردم نسبت به مشکلات روانی- اجتماعی ناشی از بحران، افزایش مهارت های مدیریت بحران و همچنین افزایش سطح دانش و مهارت گروه های فوریتی در مواجهه با بحران از اهداف طرح محب است.
وی آشنایی مردم با اختلالات و مشکلات روانی اجتماعی پس از سوانح به منظور پیشگیری از آسیب های روانی اجتماعی را از اهداف مهم و اساسی این طرح برشمرد و افزود:آماده سازی تیم های محلی ،تدارکات امداد و نجات،امنیت،آموزش و اطلاع رسانی و ساماندهی اقشار آسیب پذیر بستر مناسبی را جهت ایجاد تشکل های مردم نهاد محله ای ایجاد می کند.
معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان زنجان یادآور شد: مداخلات روانی- اجتماعی شامل طیف گسترده ای از خدمات در حوزه سلامت روان است وسلامت روان شرایطی از رفاه عاطفی و روانی است که فرد قادر است با استفاده از توانایی های عاطفی و شناختی خود عملکرد اجتماعی مناسبی داشته باشد و نیازهای روز مره زندگی خود را تامین نماید.
وی گفت : این طرح به منظور پیشگیری و کاهش بروز مشکلات روانی اجتماعی در حوادث غیر مترقبه با مشارکت در ساختاردولتی و غیر دولتی است که در آن روانشناسان ، مشاوران و مددکاران اجتماعی شاغل در مراکز مشاوره بنام گروه های فوریتی محب بصورت داوطلبانه فعالیت می کنند.
آقامحمدی خاطر نشان کرد: گروه فوریتی محب بصورت داوطلبانه و از ارگان های مختلف از جمله بهزیستی ،دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های مددکاری ، روانشناسی و اساتید دانشگاه که آمادگی خود را در این زمینه اعلام نموده و در این امر مهم فعالیت می نمایند تشکیل شده است.
این مقام مسئول آموزش‌های تخصصی از جمله مدیریت استرس، مقابله با اضطراب، کنترل خشم، مشاوره سوگ، کمک های اولیه روانشناختی، بهداشت روانی در بلایا، برای گروه های فوریتی را از اهداف اصلی این طرح عنوان نمود.
وی گفت: در حال حاضر ۶ تیم فوریتی محب و ۱۵ محله محب در شهرستان های زنجان، ابهر، خرمدره، خدابنده، طارم و ماهنشان تشکیل شده است که بصورت تخصصی آموزش دیده و آماده مداخلات و حمایت های روانی اجتماعی در حوادث و شرایط اضطراری ارائه خدمات می نمایند.
گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
شکوفایی صنعت مس زنجان در اقتصاد صنایع دستی کشور
خبر قبلی
۱۷ تصادف رانندگی درجاده‌های زنجان اتفاق افتاد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست