1. اخبار شهرستان
  2. مسیح اله معصومی با چه شاخص‌هایی شهردار زنجان شد؟

کد خبر: 3131

مسیح اله معصومی با چه شاخص‌هایی شهردار زنجان شد؟

 

مسیح اله معصومی با چه شاخص‌هایی شهردار زنجان شد؟

 

 

انتخاب بالاترین مدیر اجرایی در مدیریت شهری، همواره توام با چالش های زیادی بوده و بعد از انتخاب عموم مردم این سوال را دارند که شهردار منتخب بر چه اساس و شاخص هایی برگزیده شده است.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ مطرح شدن نام مسیح اله معصومی به عنوان شهردار منتخب زنجان، موجی از نظرات توام با انتقاد از طرف برخی گروه های اجتماعی و عموم مردم را به همراه داشت، در کنار آن برخی نیز به دفاع از این انتخاب پرداختند و وی را گزینه ای مناسب برای شهرداری زنجان توصیف کردند.

هرچند زمان در خصوص عملکرد و کارنامه آن ها قضاوت خواهد کرد، اما منتقدان حضور یک نیروی غیربومی که تجربه مدیریتی و اجرایی بالایی نیز ندارد، خواستار شفاف سازی بیشتری برای این انتخاب بودند.

احمد نصیری، رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه بر لزوم شفاف سازی رسانه ها از اتاق تاریکخانه ای مسئولان سخن گفت و این موضوع بهانه مصداقی مناسبی شد تا خبرنگار همدلی زنجان از شاخص های انتخاب شهردار از هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر زنجان طرح سوال کند.

 

 

این طرح سوال موجب شد، سجاد خدایی، سخنگوی شورای اسلامی شهر زنجان که گفته می شود از معرفی کنندگان مسیح اله معصومی بوده اقدام به دفاع از انتخاب شورای شهر کرده و شاخص هایی که به موجب آن شهردار منتخب گزینه نهایی شورا شده رونمایی کند.

 

مطابق با شاخص های اعلامی جدول ارزیابی نهایی منتخبان تدوین شده که مطابق آن معیارها و امتیاز هرمعیار مشخص شده است. در بخش معیارها جمع امتیازات فرد، تحصیلات، سابقه شهردار بودن، سابقع در شهرداری، سایر ادارات، بومی بودن، تجربه شورایی، ایثارگری و سایر درج شده است اما امتیازها برای هر معیار مشخص نیست تا روشن شود وزن کدام معیارها از نظر اعضای شورای اسلامی شهر زنجان سنگین تر بوده است.

 

اما در جداول دیگر امتیازها مشخص هستند. به عنوان در معیار تحصیلات مقطع تحصیلی دکتری ۲۰ امتیاز، ارشد ۱۶ و کارشناسی ۱۰ امتیاز دارد. هر رشته تحصیلی مرتبط در دکتری ۱۰، غیرمرتبط ۵، درجه بالا ۱۰ و درجه پایین ۵ امتیاز به صورت تفکیکی بوده و برای سایر مقاطع نیز این شرایط وجود دارد.

 

جدول امتیازدهی به سوابق کاری نیز نشان می دهد، متناسب با محل خدمت، سوابق، ادارات خدمات رسان، استانداری و سایر ادارات و نهادها امتیازدهی شده اند. همچنین بخش خدمت به عنوان مدیرعامل، معاون و مدیر شهر نیز تفکیک شده است.

 

در جدول دیگری امتیاز دهی به سوابق کاری در شوراهای اسلامی شهرها وجود دارد. در این جدول بومی بودن در شورا، غیرومی بودن در شورای شهر و همچنین در سایر شهرها در کنار مشاور و کارمند شورا بودن امتیاز بندی شده است.

امتیاز بومی بودن نیز به عنوان ساکن در شهر زنجان، غیربومی بودن در زنجان، بومی غیرساکن و غیربومی غیرساکن امتیاز بندی شده است.

امتیاز به ایثارگری و سابقه شهردار بودن نیز از جداول دیگر شاخص ها است. رتبه شهرداری، کلانشهر بودن، رتبه ۱۱ و رتبه ۱۰ و پایین تر جزو تقسیم امتیازات این جدول است.

 

 

همچنین، سجاد خدایی در گفت‌و‌گوی کوتاه با همدلی زنجان؛ در خصوص شاخص های ارزیابی و انتخاب شهردار منتخب زنجان گفت: موارد اشاره شده، مباحث کمی و سنجشی بوده و مزید استحضار اینکه علاوه بر ارزیابی کمی و عددی شورای شهر برای کاندیداها، چندین نوبت مصاحبه و ارائه برنامه نیز وجود داشته است، که مکمل ارزیابی نهایی بود. مسیح اله معصومی هم در مصاحبه بیشترین امتیاز رو دریافت کرد و هم در ارائه برنامه که در واقع برنامه ایشان جامعترین برنامه در بین برنامه ها بود.
وی تاکید کرد: شورای شهر ۳ محور ارزیابی داشت، ارزیابی کمی و سنجش سوابق کاری، ارزیابی کیفی و مصاحبه حضوری و ارزیابی ارائه برنامه ای

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
راهبردهای اقتصادی زنجان در گرداب حاشیه!
خبر قبلی
قیمت تخم مرغ روند نزولی به خود گرفت
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 نظرات
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سلام.
لطفا اگه براتون امکان داره طرح های مطالعاتی شهرداری رو در دسترس عموم قرار بدید.
واقعا نمی فهمم چرا باید همچین چیزهایی مخفی باشند.
مثلا طرح مطالعاتی پیاده راه سبزه میدان یا ترافیک مناطق مختلف و برنامه های کوتاه مدت و بلند مدتشون برای حل مشکلات.
اگه واقعا قبل از اجرا مطالعه ای انجام شده ، اجازه بدید همه بینن.
مطمئنا در این صورت همکاری مردم هم بیشتر خواهد شد.

آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست