1. اجتماعی
  2. تامین علوفه زمستانی با همکاری مدیریت امورعشایری در استان

کد خبر: 5855

تامین علوفه زمستانی با همکاری مدیریت امورعشایری در استان

تامین علوفه زمستانی با همکاری مدیریت امورعشایری در استان

پروژه مربوط به ممیزی و تنسیق مراتع به سطح ۲۶۶۱ هکتار در زنجان عملیاتی شد

 

 

 

 

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان زنجان گفت: میزان عملیات مربوط به ممیزی و تنسیق مراتع نیز بیش از ۲۶۶۱ هکتار در روستاهای گبریک، چومالو، بهرام نیک از شهرستان زنجان ، شکورآباد در سلطانیه بوده که از تحقق ۸۰ درصدی برنامه ها در این بخش حکایت دارد.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ به نقل از اداره کل منابع طبیعی استان زنجان، جلیل سلطان نژاد در جلسه شورای اداری ضمن ارائه گزارشی از عملکرد معاونت فنی در نیمسال نخست سال جاری اظهار کرد: در راستای اجرای پروژه های مدیریت پایدار مراتع در مناطق بحرانی زنجان و طارم عملیات مربوط به مدیریت چرا و کنترل پروانه به سطح ۶۵۰۰۰ هکتار اجرایی شد. میزان عملیات مربوط به ممیزی و تنسیق مراتع نیز بیش از ۲۶۶۱ هکتار در روستاهای گبریک، چومالو، بهرام نیک از شهرستان زنجان ، شکورآباد در سلطانیه بوده که از تحقق ۸۰ درصدی برنامه ها در این بخش حکایت دارد. همچنین اهالی سوکهریز خرمدره در این پروژه همکاری لازم را نداشتند.

وی با بیان اینکه میزان اقدامات مربوط به کودپاشی مراتع در عباس چمنی ماهنشان، بیوک قشلاقی خدابنده و قوشچی ایجرود ۱۲۰ هکتار بوده است از اجرای عملیات حفاظت و قرق به سطح ۱۳۲۷ هکتار در آلاچمن ایجرود، جیش آباد طارم، منطقه ساری آغل ماهنشان، چمن سلطانیه، الوند، اسلام آباد و باغ دره و چشین و قشلاق بالاخان و چالچوق خبر داد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان زنجان از توزیع ۱۹۲ دستگاه آبشخوار از ۲۰۷ مورد لحاظ شده در برنامه خبر داد و افزود: در ۶ ماهه نخست سال ۹۷، ۳۷۵ نفر از بهره برداران و مرتعداران در ابهر، طارم و ایجرود و زنجان آموزش دیده اند.

وی همچنین به در آمدهای حاصل از تمدید پروانه چرا و درآمدهای حاصل از حقوق عرفی اداره کل اشاره کرد و اقدامات صورت گرفته به منظور قرق قسمتی از چمن سلطانیه را تشریح کرد.

سلطان نژاد با بیان اینکه این معاونت ۱۴ جلسه تخصصی با کارشناسان مربوطه جهت اجرای طرح های مطالعاتی معدن انگوران ، پارک ارم و جنگل کاری اقتصادی با مشارکت مردم و واگذاری معاون و بنیاد مسکن برگزار کرده است، اضافه کرد: در این نشست ها موارد مربوط به اصلاح طرح های مرتعداری نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
صنعت سرب‌و‌روی استان زنجان، حال و روز خوشی ندارد
خبر قبلی
تسریع در عملیاتی کردن پروژه های آبخیزداری دارای اعتبار از محل صندوق توسعه ملی
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست