1. اجتماعی
  2. روشندلان به عنوان عضوی از جامعه دارای حقوق اجتماعی هستند

کد خبر: 6380

روشندلان به عنوان عضوی از جامعه دارای حقوق اجتماعی هستند

روشندلان به عنوان عضوی از جامعه دارای حقوق اجتماعی هستند

 

 

تمامی حقوق اجتماعی و فردی یک فرد روشندل  به عنوان عضوی از یک جامعه متمدن انعکاس یافته است و نابینایان حق استفاده از تمامی امکانات رفاهی معمول در جامعه را دارند .

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان زنجان ، فرهاد میرزائی با اشاره به شعار روز جهانی نابینایان  با عنوان رفع تبعیض راهم را روشن می سازد ” نامگذاری گردیده است افزود: با توجه به اهمیت  موضوع بینایی و نیز توجه بیشتر به مشکلات نابینایان ، ایجاد محیط های مناسب برای استفاده کنندگان از عصای سفید این روز اهمیت جهانی دارد.

وی اظهار نمود: عصای سفید نمادی برای شناختن افراد نابینا در جامعه و در واقع یک وسیله کمکی برای رفت و آمد آنان در معابر ، خیابانها و در میان مردم است.

معاون امور توانبخشی خاطر نشان کرد: برای اولین بار یک عکاس نابینای انگلیسی که در اثر تصادف بینایی خود را از دست داده بود برای در امان ماندن از خطر وسایل نقلیه از عصای سفید استفاده کرد و علت نامگذاری بنام روز جهانی عصای سفید به این جهت بوده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه عواملی چون ژنتیک ، تصادفات ، عیوب انکساری چشم و عوارض مربوط به کهولت سن منجر به بروز اختلالات بینایی می شود خاطر نشان کرد: ۱۱ درصد از معلولان تحت پوشش بهزیستی دارای اختلالات بینایی هستند.

میرزائی ادامه داد: طبق مفاد قانون جامع حمایت از حقوق معلولان ، در حوزه توانبخشی ضمن تشکیل پرونده برای افراد نابینا و کم بینای واجد شرائط خدمات متعددی از جمله تهیه وسایل و ملزومات توانبخشی رایگان ، پرداخت هزینه های مستمر ، پرداخت هزینه دانشجوئی ، پرداخت هزینه های ایاب و ذهاب به دانش آموزان وگروه های ورزشی ، مساعدت در زمینه مسکن و اشتغال را ارائه می نماید.

وی با اشاره به اینکه ۹۰۹ نفر زن و ۱ هزار ۴۱۳ نفر مرد نابیناوکم بینا  دراستان ازخدمات بهزیستی استفاده می نمایند افزود : تحصیل، اشتغال، ازدواج، مناسب سازی محیط شهری برای تردد، تهیه وسایل کمک توانبخشی استانداردومناسب سازی حمل ونقل وناوگان شهری وبرون شهری از مواردی است که دولت بایستی برای این قشر از جامعه مهیا نماید.

وی گفت: همه معلولان حق دارند که مانند افراد عادی از ظرفیت‌های موجود در استان از جمله فرهنگسراها، کتابخانه‌ها ،سینماها و مراکز بهداشتی و خدماتی بهره‌مند شوند و همه اینها نیازمند بستر مناسب‌سازی است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
بخشودگی جرایم دیرکرد واحدهای صنعتی استان زنجان
خبر قبلی
استراتژی مدیریت شهری در حوزه ترافیک و حمل و نقل شهری زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست