1. اخبار استان
  2. ۸۶۷۸ ازدواج طی سال ۱۴۰۰ در استان زنجان ثبت شده است

کد خبر: 27106

۸۶۷۸ ازدواج طی سال ۱۴۰۰ در استان زنجان ثبت شده است

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: ۸ هزار و ۶۷۸ مورد ازدواج طی سال ۱۴۰۰ در استان زنجان ثبت شده است.

به گزارش همدلی زنجان، جواد بازرگان در نشست خبری به مناسبت هفته ازدواج ساعتی پیش و در محل سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان، اظهار کرد: سال ۹۸ تعداد ازدواج ثبت شده در استان زنجان به میزان ۸۰۳۰ مورد  بوده است. همچنین در سال ۹۹، ۸۲۲۷ ازدواج در استان زنجان ثبت شده است.

وی به میانگین سن ازدواج در بین جوانان استان زنجان اشاره کرد و افزود: میانگین سن ازدواج در بین پسران زنجانی ۲۷.۴ و دختران زنجانی ۲۲.۶ بوده است. میانگین سن کشوری نیز در بین مردان ۲۷.۸  و در بین بانوان ۲۳.۶ است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان به میزان روند ازدواج در کشور اشاره کرد و گفت: روند ازدواج در کشور و استان زنجان نزولی بوده است. یعنی نسبت ازدواج به جمعیت عددی است که این عدد طی سال های گذشته روندی کاهشی داشته است. استان زنجان در مقیاس کشور وضعیت خوبی دارد.

 

 

وی در ادامه بر لزوم فرهنگ سازی ازدواج آسان همگام با تسهیل گری دولت و خیرین تاکید کرد و افزود: فرهنگ سازی یا تسهیل گری هیچ یک به تنهایی نمی توانند مشکلات را حل کنند وباید هر دو و همگام باهم در جامعه ایجاد شوند.

بازرگان اظهار داشت: اداره کل ورزش و جوانان به عنوان دبیرخانه ازدواج ودر راستای جمع آوری آمار و عملکرد دستگاه های اجرایی در حوزه ازدواج، ساماندهی امور و فرهنگ سازی بیش از ۲۳ برنامه برای هفته ازداوج پیش بینی کرده است که شامل برگزاری مراسم جشن سالروز ازدواج”حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه (س)، تقدیر از ۹ نفر از فعالین و خادمین حوزه ازدواج، تقدیر از ۶ دستگاه دولتی و غیر دولتی مرتبط با امر ازدواج، تقدیر از ۹ زوج موفق و دارای ویژگی های بارز و الگوساز در ازدواج آسان، تقدیر از ۱۲ مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده، برگزاری چهارمین پویش ملی ازدواج با همراهی خیرین، ارائه مشاوره رایگان توسط ۱۲ مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده و ایجاد کمپین رسانه ای برای ترویج ازدواج بهنگام، آگاهانه، آسان و پایدار است.

مدیر کل ورزش و جوانان همچنین آمارتسهیلات اعطایی ازدواج از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۱ در استان زنجان را ۱۴۳۱وام اعلام کرد و افزود: تا تاریخ مذکور ۲۳ درصد از متقاضیان موفق به دریافت تسهیلات شده اند و مابقی در صف انتظار قرار دارند و مبلغ کل وام اعطایی ۱۹۲۱۱۰۰ میلیون ریال بوده است.

بازرگان با اشاره به آمار نزولی ازدواج طی سال های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۹ در سطح کشور اظهار داشت: این روند در استان زنجان نیز از ۱۲/۷ درصد در سال ۹۲ به ۷/۵ درصد در سال ۹۹ رسیده است ولی در یک نمای کلی بیشتر از آمار کل کشور بوده است.

وی با تاکید بر اینکه هم افزایی دستگاه های اجرایی، خیرین، رسانه ها و مردم همگی باهم موجب برون رفت از این وضع خواهد شد اظهار داشت: اداره کل ورزش و جوانان نیز به سهم خود برای کاهش هزینه های مردم برای ازدواج و فزرند آوری و فرهنگ سازی در این زمینه تلاش خواهد کرد.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
شرکت نگین سبز پایدار تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد
خبر قبلی
تحلیل اهداف سفر بایدن به عربستان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست