1. اجتماعی
  2. آمده بودیم کارکنیم نه اینکه استاندار زنجان را تبلیغ کنیم!

کد خبر: 20189

عضو مجمع مشورتی مشاوران جوان استاندار زنجان:

آمده بودیم کارکنیم نه اینکه استاندار زنجان را تبلیغ کنیم!

امام جمعه زنجان در مقابل برخی رخدادهای مهم استان سکوت نکند

عضو مجمع مشورتی مشاوران جوان استاندار زنجان با بیان اینکه جایگاه مجمع مشورتی جوانان استاندار تشریفاتی و شبیه به یک “شوتبلیغی” است، گفت: بعد از دوسال به این نتیجه رسیدم که به این مجمع به عنوان یک شو تبلیغاتی نگاه می‌شود.

کمیل محمدی در گفت‌و‌گو با همدلی‌زنجان با بیان اینکه در سال ۹۸ طرح مجمع مشورتی جوانان استاندار زنجان طی یک فراخوان رسانه ای شد، اظهار کرد: این کار یک اقدام نو در کشور بود که بجای انتخاب یک مشاور در حوزه جوانان شاهد تشکیل یک مجمع مشورتی در حوزه جوانان بودیم. در این فراخوان جوانانی که شرایط فراخوان را داشتند حضور پیدا کردند و انتخابات انجام شد و  در سالن روزبه، استاندار تاکید کرد از این مجمع تمام قد حمایت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه فعالیت این مجمع آغاز شد و ادامه یافت، افزود: روندی که از جلسات نخست توسط استاندار و مدیران استانداری با مجمع مشاورین در پیش گرفته شد، روند مسمومی بود. مدیران استانداری نیز به عنوان رقیب به ما نگاه میکردند که قصد دایم صندلی آن ها را تصاحب کنیم.

عضو مجمع مشورتی مشاوران جوان استاندار زنجان با اشاره به اینکه نیت ما صندلی و پست و مقام نبود، خاطرنشان کرد: در جمع مجمع مشورتی جوانان، افراد سیاسی با گرایش سیاسی بودند و افرادی هم غیرسیاسی بودند. اما مسئله اصلی در خصوص فعالیت مجمع دو موضوع بود. نخست اینکه از یکسو تبلیغاتی نگاه کردن استاندار به این جمع و دوم نگاه رقابتی مدیران استانداری به این مجمع، که اجازه فعالیت موثر را به اعضای مجمع نداد.

آمده بودیم کارکنیم نه اینکه استاندار را تبلیغ کنیم

وی با بیان اینکه ما آمده بودیم کارکنیم نه اینکه استاندار را تبلیغ کنیم، افزود: فردی که ما را رقیب میدید در مقابل استاندار هم می ایستاد. از همان ابتدا مجمع جای ثابتی نداشت و با اینکه استاندار گفته بود من ۲۴ ساعته در دسترس شما هستم، اینگونه نبود و دسترسی ما به استاندار بسیار دشوار و بعضا غیرممکن بود. کم کم جایگاه مجمع به جایی رسید که کنار گذاشته شدیم. روند رفته رفته طوری شد که جوانان احساس کردند در خصوص مسائل مختلف کنار گذاشته شده اند. از اینکه به استاندار مشاوره بدهیم ناامید شده بودیم.

محمدی با بیان اینکه تلاش کردیم مشکلات مردم را به استاندار منتقل کنیم، تاکید کرد: مواردی بودند که شناسایی و برای احقاق افراد مستضعف با استاندار رایزنی شد. موردی بود که استاندار دستور برطرف شدن مشکل مادرمسنی را داد که این مشکل حل نشد و بعدها استاندار نیز پاسخگوی ما نبود. سعی کردند پل ارتباطی بین استاندار و مردم باشیم که متاسفانه  این مهم محقق نشد. موارد مشابه دیگری نیز بود که سرنوشت مشابه داشت.

عضو مجمع مشورتی مشاوران جوان استاندار زنجان  با بیان اینکه متاسفانه دیدگاه استاندار به مجمع مشاوران پوز دادن به وزیر کشور و مقامات کشوری بود، اظهار کرد: این شرایط مجمع را زمین زد. جوانان انگیزه زیادی برای کار داشتند. اما ناامید شدند.

هیچ حریمی بین استاندار و این مدیر نیست

وی با بیان اینکه برای ما مشخص نیست آقای محمودی و خانم عشقی چطور با یک هجمه کنار گذاشته شدند و حسین مقدم رئیس مجمع شد که توان مدیریت نیز ندارد، افزود: شایعات زیادی نیز وجود دارد. از ارتباط یک عضو مجمع با یک مدیر، اگر من یک کامنت زیر پست شما میگذارم تماس های زیادی گرفته می شود. هیچ حریمی بین استاندار و این مدیر خاص نیست!

محمدی در پاسخ به این سوال که به عنوان عضو مجمع مشورتی جوانان استاندار، عملکرد فتح اله حقیقی در استان زنجان را چگونه ارزیابی می کنید، پاسخ داد: انتظاری که از استاندار داشتیم در ابتدا زیاد بود اما رفته رفته دستشون رو شد. افرادی که استاندار انتخاب کردند با توجه به شرایط کشور صلاحیت نداشتند. در انتصابات مدیران کل نیز همینطور بوده است. شاهدیم در حوزه محیط زیست پیشینه و توان مدیر با این حوزه سنخیت ندارد.

عضو مجمع مشورتی مشاوران جوان استاندار زنجان با بیان اینکه مدیری که لاکچری زندگی میکند درد مردم را متوجه نمی شود، تاکید کرد: چطور یک فروشنده ضبط و پخش خودرو در جایی مهم مدیر می شود! بدون اینکه حتیسابقه یک کارمندی جزء را داشته باشد! اما مدیر می شود. حتی بگوید “فلان مقام” چیکاره است؟ وقتی من هستم! یا چرا موضوعی که مربوط به حوزه معاون سیاسی است، بگوید که چرا می روید پیش ایشون! وقتی من هستم!

وی با تاکید بر اینکه این مدیر پا را فراتر از اختیارات خود گذاشته است، اظهار کرد: چرا باید یک مقام ارشد اجرایی انقدر از یک مدیر حساب ببرد! این ها علامت های سوالاتی است که نیازمند پاسخ است نه که به جای پاسخ تماس بگیرند و…کنند. این مدیر محدوده فعالیت هایش خیلی بالاتر از حدود اختیاراتش است. من نمیدونم ایشون چیکاره است که در این حد بهش بها داده شده است.

امام جمعه زنجان در مقابل برخی رخدادهای مهم استان سکوت نکند

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود به عنوان یک جوان و فعال اجتماعی به برخی ضعف ها در استان زنجان اشاره کرد و گفت: انتظار داریم بزرگان استان زنجان در خصوص مسائل مختلف استان موضع گیری کنند. به عنوان مثال انتظار داریم امام جمعه زنجان به عنوان پدر معنوی در مقابل برخی رخدادهای مهم استان سکوت نکند و به صورت رسمی اعلام نظر کنند.

عضو مجمع مشورتی مشاوران جوان استاندار زنجان با بیان اینکه ایشان در خصوص مشکلات وضعف مدیران موضع گیری ندارند، اظهار کرد: مردم در این خصوص نیاز و انتظار دارند.  فردی بهتر از امام جمعه در استان نداریم که در خصوص ضعف ها و کاستی ها صحبت کند. در استان این ضعف را داریم که افراد صاحب صلاحیت از وضعیت استان صحبت نمی کنند و موضع گیری ندارند.

وی با بیان اینکه انتظار داشتیم در خصوص دستگیری اعضای شورا و شهرداری اظهارنظر کنند، گفت: شاهد اظهارنظری در این خصوص نبودیم. همچنین شاهد صحبت هایی در این خصوص بودیم که تاثیر سرب و روی بر سلامت مردم ثابت نشده بودیم که جای تامل داشت.

محمدی خواستار مطالبه گری جدی مردم و تعیین سرنوشت خود شد و تاکید کرد: از الان باید مردم زنجان به این فکر کنند در دولت اینده چه کسی را میخواهیم استاندار زنجان بکنیم. باید افراد بومی مورد تایید را حمایت شوند. متاسفانه شاهد این بودیم که استاندار بومی در زنجان به خوبی حمایت نشد.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
اجرای طرح «کتابخانه گردی» در کتابخانه‌های منتخب استان زنجان
خبر قبلی
منتخبین هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان مشخص شدند
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست