1. اخبار استان
  2. استقرار ۳ درصد صنایع برق و الکترونیک کشور در استان زنجان

کد خبر: 21955

رئیس سازمان صمت استان زنجان خبرداد؛

استقرار ۳ درصد صنایع برق و الکترونیک کشور در استان زنجان

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان گفت: ۳ درصد از صنایع برق و الکترونیک کشور در استان زنجان مستقر می باشند.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ ناصر فغفوری با بیان این مطلب، اظهار کرد: هم اکنون ۶۵ واحد برق و الکترونیک با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در استان در حال فعالیت می باشند.

وی یادآور شد: ۵ هزار و ۳۵۰ نفر در این واحدها در سطح استان در حال فعالیت هستند. ۲۰ درصد از سرمایه گذاری های صنعتی استان به صنعت برق و الکترونیک اختصاص یافته است.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان با اشاره به واحدهای بزرگ استان در این صنعت گفت: استان زنجان در زمینه تولید سیم و کابل جزء استان های پیشرو در کشور به شمار می رود به طوری که حدود ۳۰درصد از سیم کابل کشور در این استان تولید می گردد.

وی افزود: با وجود ۱۸ واحد صنعتی در این بخش شاهد تولید سالانه ۱۱۱۹۰۰ تن سیم و کابل در استان هستیم. حجم سرمایه گذاری صورت گرفته در حوزه سیم و کابل استان بالغ بر ۱۱۰۰۰ میلیارد ریال بر اساس پروانه بهره برداری صادره می باشد.

فغفوری عنوان کرد: با توجه به اینکه سیم و کابل جزء محصولات صادراتی استان به شمار می رود ، میزان صادرات این محصول استراتژیک در سال ۱۳۹۹ در حدود ۹/۱ میلیون دلار بوده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه تولیدات گروه صنعتی ایران ترانسفو در زمینه تولید انواع ترانس های توزیع و فوق قدرت توانسته این استان را به قطب تولید ترانس در کشور مبدل سازد تصریح کرد: هم اکنون ۳۴۲۰ نفر در شرکت های اقماری این گروه صنعتی در حال فعالیت می باشند.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان خاطر نشان ساخت: شرکت پارس سوئیچ یکی از دیگر از واحدهای بزرگ استان به شمار می رود که به عنوان بزرگترین تولید کنندگان انواع کلیدهای فشار قوی و انواع سکسیونر در کشور محسوب می شود. حجم سرمایه گذاری این واحد بر اساس پروانه بهره برداری صادره ۱۵۰میلیارد ریال با اشتغالزایی ۵۰۰ نفر می باشد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
خرید آب برای زنده نگهداشتن قزل اوزن
خبر قبلی
آمار جان باختگان کرونایی زنجان به ۱۴۸۱ نفر رسید
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست