1. اخبار استان
  2. پوشش بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰ هزار کارگر ساختمانی در زنجان

کد خبر: 4495

پوشش بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰ هزار کارگر ساختمانی در زنجان

 

پوشش بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰ هزار کارگر ساختمانی در زنجان

پذیرش کارگران برای پوشش بیمه در استان ادامه دارد

 

 

 

 

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان به میزان پوشش بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی در استان زنجان اشاره گرد و گفت: بیش از ۲۰ هزار کارگر ساختمانی در استان زنجان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ مسعود علیاری در دیدار با رئیس انجمن صنفی کارگران استان زنجان هب مناسب روز کارگر، با بیان اینکه استان زنجان تنها استانی است که پذیرش بیمه ای برای کارگران ساختمانی در آن طی دو سل گذشته باز بوده و تلاش می شود طی سال جاری نیز ادامه داشته باشد، اظهار کرد: در شهر زنجان کارگران ساختمانی زیادی داریم و اجرای قانون برای پوشش کارگران واقعی از رویکردهای جدید در سال های اخیر بوده است.

وی با بیان اینکه زنجان جزو استان های موفق در پوشش بیمه ای و اجرای قوانین این حوزه برای کارگران ساختمانی بوده است، افزود: در سال ۹۳ میزان پوشش بیمه ای کارگران ساختمانی در استان ۱۵ هزار نفر بود که پوشش حق بیمه ای آن ها ۲۰ درصد از حل عوارض صدور پروانه های ساختمانی باید تامی می شد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه از میزان ۲۰ درصد پیش بینی شده تنها ۱۲ درصد محقق شده بود، یادآور شد: با توجه به این شرایط ضرورت پایش بیمه شدگان و قرار گرفتن افراد دارای حق برای بیمه تامین اجتماعی در دستور کار قرر گرفت.

وی با بیان اینکه در استان زنجان بعد از اجرای برنامه پایش بیمه شدگان کارگران ساختمانی ۵ هزار و ۵۰۰ بیمه شده جدید به لیست بیمه شدگان افزوده شد، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات قانونی در پوشش بیمه ای کارگران ساختمانی نبود حق بیمه دولتی است؛ کارگران دائما تحت خطرات جانی قرار دارند و بالاترین استهلاک جسمی را تجربه می کنند.

علیاری از پایش موفق بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی در استان زنجان خبر داد و گفت: به جرات می توان گفت با کمی خطا بیمه شدگان فعلی استان زنجان نزدیک به ۹۹ درصد کارگران واقعی ساختمان بوده و این وضعیت دائما در حال پایش بوده و ماهانه ۳ هزار پایش در استان انجام می شود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
کارگران ساختمانی نیازمند توجه جدی رفاهی و معشیتی هستند
خبر قبلی
طرح تفکیک زباله در شهرک‌های شمالی زنجان اجرا می‌شود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست