1. اخبار استان
  2. ۶۶ درصد حجم مخزن سد تهم تکمیل شده است/ حجم مخزن سد گلابر ۶۷ درصد

کد خبر: 14883

۶۶ درصد حجم مخزن سد تهم تکمیل شده است/ حجم مخزن سد گلابر ۶۷ درصد

 مدیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان با اشاره به وضعیت آبی سدهای استان، گفت: ۶۶ درصد حجم مخزن سد تهم پر است که این در سال گذشته ۵۲ درصد بود و هم اکنون دارای وضعیت مطلوبی است.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ به نقل از شرکت آب منطقه ای زنجان، یوسف رضاپور  با بیان اینکه به امید خدا مشکلی در تابستان نخواهیم داشت، اظهار کرد:   ۶۷ درصد حجم مخزن سد گلابر پر است در حالیکه در سال گذشته ۵۵ درصد بوده است. همچنین سد کینه ورس که بیشترین آورد را داشته و معادل حجم خود سد رهاسازی آب شده بود در حال حاضر پرشدگی ۸۷ درصد حجم مخزن را داراست.

وی به حجم آب های ذخیره شده در پشت سدهای استان اشاره کرد و افزود: حجم آب سدهای استان ۲۶۸ میلیون متر مکعب است که سال گذشته ۲۴۵ میلیون متر مکعب بود.

 مدیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان با اشاره به اینکه امسال کیفیت بارش ها از لحاظ نوع و زمان بارش نسبت به سال آبی گذشته بهتر بوده است، اظهار کرد: در مجموع حجم آب های ذخیره شده در پشت سدهای استان ۲۶۸ میلیون متر مکعب است که سال گذشته ۲۴۵ میلیون متر مکعب بود و در واقع رهاسازی های صورت گرفته ۹درصد بیشتر از سال گذشته است.

وی ادامه داد: میزان بارش ها از ابتدای فرودین ماه تا ۱۷ فرودین ماه سالجاری ۲۷۱ میلیمتر است که در مقایسه با سال گذشته ۲۲ درصد کاهش و در مقایسه با متوسط بلند مدت و شرایط نرمال ۲۷ درصد افزایش داشته است.

رضا پور همچنین در خصوص آزادسازی تصرفات حریم و بستر رودخانه ها به ۲۷ هکتار در سال ۹۶، ۱۲۵ هکتار در سال ۹۷ و ۸۷ هکتار در سال ۹۸، گفت: امسال هم در برنامه آزاد سازی تصرفات حریم و بستر را برای بالای ۱۰۰ کیلومتر در دستور کار خود داریم.

رضا پور با اشاره به تخصیص اعتبار بحث ایجاد سیستم هشدار سیل، افزود: مکاتبه ای صورت گرفته است تا در ۷ نقطه تعیین شده در رودخانه قزل اوزن که مطالعه و شناسایی شده، سیستم هشدار داشته باشیم تا در مواقع سیلاب بموقع اطلاع رسانی شود و جلوی خطرات گرفته شده و اقدامات هماهنگی و حفاظتی پایین دست انجام شود.

وی ادامه داد: از ۵ هزار رشته مسیل و رودخانه که حدود ۲۶۵۵ کیلومتر برآورد می شود حدود ۱۴۰۰ کیلومتر نیاز به انجام مطالعه تعیین حریم و بستر رودخانه بر اساس هفت برنامه فوق دارد که از این میزان ما ۸۱۵ کیلومتر را مطالعه و نتایج را به ارگانهای ذیربط از جمله اداره ثبت، شهرداری ها، بنیاد مسکن و نهادهایی که این اطلاعات را لازم دارند ارائه نموده ایم.

رضاپور گفت: ۵۸ کیلومتر تاکنون در سیل خیزترین نقاط رودخانه ها ساماندهی شده است و ۳۷ کیلومتر مطالعه شده جهت اجرای ساماندهی، نیازمند تامین اعتبار است و ۱۰ کیلومتر هم در دست مطالعه داریم.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
آمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان زنجان، ۷۷۰ نفر شد
خبر قبلی
پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه هیات امنایی شد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست