آبیاری فضای سبز شهر زنجان از طریق ۳۵ حلقه چاه تامین می شود

 

 آبیاری فضای سبز شهر زنجان از طریق ۳۵ حلقه چاه تامین می‌شود

 

 

 

 

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری زنجان با بیان اینکه قطع استفاده از آب شرب در آبیاری فضای سبز جزو اولویت‌های اصلی سال آینده خواهد بود، گفت: مدیریت آب حائز اهمیت بوده و به آن معتقدیم و هم اکنون آبیاری فضای سبز شهر زنجان از طریق ۳۵ حلقه چاه صورت می‌گیرد.

به گزارش “همدلی‌زنجان” به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری زنجان، فرهاد رفیعی با بیان اینکه مدیریت آب در توسعه فضای سبز حائز اهمیت است، اظهارکرد: در سال‌های اخیر با توجه به کاهش بارندگی و بحران ناشی از آن سعی شده است که مقدار مصرف آب شرب در آبیاری فضای سبز شهر زنجان کاهش یابد و در حال حاضر فقط چیزی حدود ۶۳۲ هزار متر مربع از فضای سبز زنجان از طریق آب شرب به صورت دستی استفاده می‌شود که این رقم با توجه به مساحت حدود ۳ میلیون متر مربیعی فضای بسز شهر رقمی کمی است؛ هرچند باید همین مقدار وابستگی نیز از بین برود.

وی تصریح کرد: متاسفانه در برخی موارد شاهد هستیم که برخی ماموران شهرداری در حین آبیاری توجه لازم را ندارند که همین موضوع باعث گله‌مندی شهروندان می‌شود؛ ولی باید اعلام کنم که برای سال آینده برنامه‌ریزی وسیعی انجام شده و باید مراقب قطره قطره آب باشیم.

این مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر آب مورد نیاز آبیاری فضای سبز شهری از طریق استحصال از ۳۵ چاه صورت می‌گیرد، گفت: ۲۶ چاه متعلق به شهرداری و ۹ حلقه چاه متعلق به شرکت آب و فاضلاب است و سعی داریم با مراقبت از این ذخایر، شرایط را به سمتی پیش ببریم تا از گونه‌های مقاوم به کم‌آبی در توسعه فضای سبز شهری استفاده کنیم.

وی ادامه داد: درهمین راستا در حال انعقاد قرادادی با مرکز تحقیقات هستیم تا گونه‌های مناسب با اقلیم شهری شناسایی شود تا در آینده بتوانیم از این گونه‌ها برای توسعه فضای سبز استفاده کنیم و قطعا این کار در حراست از منابع آبی حائز اهمیت است.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
ساماندهی زیرساختهای ارتباطی و مخابراتی در سلطانیه جدی گرفته شود
خبر قبلی
طرح گذر‌نوروز در شهر زنجان برای نوروز ۹۷ اجرایی شود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست