استفاده چند صد‌میلیونی برخی هیئت‌های ورزشی استان زیر سایه نفوذ !

 

استفاده چندصد میلیونی برخی هیئت‌های ورزشی استان زیر سایه نفوذ !

سهم معدن انگوران از ورزش و شادابی مردم زنجان چه بوده است؟

 

 

 

 

زنجان هر چند استان بزرگ و پرجمعیتی نیست، اما مردمانش همچون جغرافیای کوهستانی روحیه ای مقاوم و مبارز دارند که این روحیه خود را در موفقیت های ورزشی در کشور متبلور ساخته است.

 

به گزارش همدلی‌زنجان، ورزش زنجان طی سال های گذشته فراز و فرود زیاد داشت و هرچند انتظار برای دمیدن روحیه امید برای آن لحطه شماری می شد اما عملا حضور مدیر غیربومی ورزش زنجان را دچار ایست قبلی کرد تا تبلور ورزش قهرمانی زنجانی‌ها در سایه ضعف مدیریتی به مسائل حاشیه سوق داده شود.

روزی که مدیرغیومی توسط معاون استاندار بدرقه شد، با یک کنایه قابل تامل همراه بود که آن ارائه بیلان کاری مدیر تودیع شده بود که بیشتر جنبه ارائه گزارش مذهبی داشت تا ورزش قهرمانی و افتخارات داخلی و خارجی که بعد از طی روزهای گذار حال شاهد رسیدن ورزش زنجان به ایستگاهی جدید با کوله باری از مسئولیت ها و کارهای بر روی زمین مانده است.

از پروژه های متعدد عمرانی نیمه کاره تا مشکلات اعتباری و مالی هیئت های ورزشی و ورزشکاران استان و عدم رقبت صنایع استان برای حمایت از ورزش زنجان بخشی از مشکلات عمیق ورزش استان محسوب می شوند که تعدیل آن نیازمند عزم عمومی است.

در این بین فعالیت بخش خصوصی که سالیان سال از منابع خدادادی استان برای انتفای مالی خود بهره برده اند که از قضاء عمده آن ها نیروهای بومی هستند باید سهم خود را برای توسعه ورزش زنجان با رسالت های مهم تعریف شده آن که عمدتا اجتماعی نیز هست، بدهند که البته تا به امروز نداده اند و شاید قصدی هم برای آن نداشته باشند، مگر با فشاری که عقبه آن در چهار سال اخیر جدی خواهد بود!

نخستین جلسه شورای عالی ورزش استان برگزار شد تا ورزش استان وارد ریلی شود که اگر درست هدایت شده و دلسوزی تمامی مسئولان را به همراه داشته باشد، می تواند سرانجامی خیر همراه با موفقیت را تجربه کند. شورایی که در نخستین جلسه آن برخی حواشی با طعم نفوذ و اعمال نظر شخصی نیز داشت!

وقتی فرماندار زنجان با صراحت گفت باید توازن و عدالت در توزیع اعتبارات ورزشی برای هیئت های ورزشی رعایت شود و شهردای زنجان و اعتبارات آموزش شهروندی را مثالی برای سخنان خود آورد!

رسول بیات در این خصوص اظهار کرد: توازن در توزیع اعتبارات باید بین هیئت های ورزشی رعایت شود و نباید بگونه ای باشد که رئیس هیئتی چون نفوذ بالایی دارد برخوداری بیشتری داشته باشد. به عنوان مثال در شهرداری زنجان که از اعتبارات آموزش شهروندی منابعی را برای ورزش هزینه کرده برای یک هیئت هزینه چند صد میلیون تومانی و برای ورزش دیگر یک ریال هم هزینه نشده است، چرا که رئیس هیئت عضو شورای شهر است و اعتبارات را به آن سمت می برد

این سخنان که نشان از اعمال نفوذ برخی برای هدایت منابع به هیئت های ورزشی خاص بوده تنها به این سخنان محدود نشد و استفاده از منابع شهرداری برای تیم فوتبال و هزینه های انجام شده برای آن نیز طرح شد که موجب واکنش حبیب ملائی یگانه، شهردار زنجان و ارائه توضیحاتی توسط وی شد.

سخنان فرماندار زنجان به این مسائل ختم نشد و وی خواستار استفاده از ظرفیت ورزشی استان و تمرکز بر آن شد و تاکید کرد: باید ظرفیت موجود و بلقوه ورزش استان را شناسایی کنیم و بیراهه نرویم. این ظرفیت ها همچون رشته هایی مثل بدمینتون هستند که باید در این مسیر دارای ظرفیت به سمت قهرمان پروری حرکت کنیم.

وی افزود: در گذشته هزینه های زیادی برای برخی رشته های ورزشی شده که این هزینه های چند میلیاردی انجام شده اما در ادامه مسیر رها و ابتر مانده است. شورای ورزش استان می تواند این مسیرها را مشخص و هدایت کند.

بیات همچنین خواستار تشکیل صندوق حمایت از ورزشکاران شد و تاکید کرد: صندوق حمایت از ورزشکاران به هر قیمیت باید در استان تشکیل شود چرا که ورزشکاران برای رسیدن به اهداف قهرمانی خود دارایی شخصی را بفروش می‌رسانند و همواره در معرض آسیب هستند.

 

 

 

 

 

خواست مسئولان استانی مبنی بر حمایت از یک ورزش !

حبیب ملائی یگانه، شهردار زنجان در پاسخ به اظهارات فرماندار زنجان، گفت: کمک شهرداری به هیئت های ورزشی در غالبی که اشاره شد نبوده است. اگر کمکی انجام شده در جلسات اینچنینی با خواست مسئولان استانی مبنی بر حمایت از یک ورزش استان انجام شده که همچون حمایت از تیم فوتبال دسته اول و یا دوم مصوبه چنین جلساتی بوده است.

 

اظهارات شهردار زنجان همچون موارد مشابه با شرایط زمانی اینچنینی، با ایهام و کنایه همراه بود و هرچند جملات وی کامل و شفاف نبود اما روشن بود که شهردار زنجان عنوان کرد اگر شهرداری زنجان اقدامی در کمک به تیم های ورزشی کرده با خواست مسئولان استانی صورت گرفته و مصوبات جلساتی همچون جلسات شورای ورزش استان را داشته است!

این سخنان در مقابل یک بخشی از سخنان فرماندار زنجان پاسخ روشنی نبود چرا که رسول بیات به روشنی از هدایت اعتبارات اعضای شورایی که ریاست برخی هیئت های ورزشی را داشتند گلایه کرده بود! این گلایه البته کاملا منطقی و بجا بوده و آنچه که مشخص بود در سال پایانی شورای چهارم برای فائق آمدن به اختلافات سنگینی که بین برخی از اعضای شورا در این راستا پدید آمده بود طرحی هرمی برای هدایت کمک های اعتباری شهرداری به ورزش زنجان ارائه شد.

 

 

سهم معدن انگوران از ورزش و شادابی مردم زنجان چه بوده است؟

جلسه شورای عالی ورزش استان نکته مهم کم نداشت و یک بخش آن نیز تکرار سخنان انتقادی سید بیوک موسویف معاون استاندار زنجان به فعالان بخش خصوصی و دولتی و یا شبه دولتی استان در راستای کمک به ورزش استان بود.

موسوی خواستار ورودی صاحبان صنایع استان برای کمک به ورزش زنجان شد و عنوان کرد صنایع ای همچون سرب و روی که از منابع استان برای فعالیت خود استفاده کرده اند سهم توسعه ای مردم را در این بخش پرداخت کنند و تمامی استفاده اقتصادی آن ها نیز گوارای وجودشان باشد.

معاون سیاسی-امنیتی استانداری زنجان خواستار ورود بخش های مختلف فعال در اقتصاد استان برای کمک به ورزش و ورزشکاران شد و تاکید کرد: امروز با بهره برداری از معادن مختلف معدنی استان از جمله معدن سرب و روی انگوران باید سوال کرد این معادن و بهره برداران آن چه سهمی از توانمندی ورزش استان و شادابی اجتماعی مردم استان را فراهم کرده اند.

وی مدیریت در ورزش را نیازمند فکر، خلاقیت و ذهنیت ورزشکاری عنوان کرد و گفت: قرار نیست اگر فردی به ورزش استان کمک مالی می کند برای مدیریت آن نیز حضور داشته باشد چرا که مدیریت در ورزش نیازمند ذهنیت ورزشکاری است.

موسوی توسعه ورزش را منهای اقتصاد ناممکن توصیف کرد و افزود: ورزشی به شرایط بالندگی خواهد رسید که اقتصاد آن تقویت شود و برنامه ریزی لازم برای تقویت اقتصاد ورزش باید مورد تاکید باشد که در این راستا استفاده از ظرفیت بخش دولتی و خصوصی در دستور کار باشد.

 

 

مطالبه‌ای از از دو جنس صراحت و نجابت…!

تیم مدیریتی استان در یک سال اخیر رویکرد جدی به وضعیت ورزش استان گرفته و از انفعال خارج شده است. این خروج از انفعال رویکردی به خود گرفته که سهم مردم استان در بخش اجتماعی و ورزشی مربوط به صنعت استان نیز مطالبه می شود.

هرچند مدیریت جدید ورزش استان همچون روحیه نجابت مردم زنجان، روحیه ای توام با نجابت برای مطالبه گری از سایر بخش ها دارد اما معاون استاندار این رویکرد را تقویت کرده و با صراحت لهجه سهم مردم زنجان از حوزه صنعتی و اقتصادی استان را مطالبه کرده است.

این مسیر جدید با آغاز فعالیت شورای عالی ورزش استان قطعا دستاوردهای مناسب تری نسبت به سال های گذشته خواهد داشت.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
کشف ۵۶ کیلو گرم تریاک در زنجان
خبر قبلی
تولید ۶۰۰ هزار قطعه انواع ماهیان زینتی در زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست