1. اخبار استان
  2. ایجاد نخستین شهرک صنعتی خصوصی کشور در زنجان

کد خبر: 1427

ایجاد نخستین شهرک صنعتی خصوصی کشور در زنجان

ایجاد نخستین شهرک صنعتی خصوصی کشور در زنجان

۹۸ درصد مصوبات اقتصاد مقاومتی استان زنجان به مرحله اجرا درآمده است

 

 

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان زنجان به پروژه های شاخص در دست اقدام استان زنجان اشاره کرد و گفت: ایجاد نخستین شهرک صنعتی خصوصی کشور مشترک بین چین و ترکیه در استان زنجان مورد تفاهم قرار گرفته است.

 

به گزارش همدلی زنجان، شهرام طهماسبی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، با بیان اینکه در سال ۹۵ ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان با کارگروه های مختلف فعالیت کرده است، اظهار کرد: ۱۱۱ جلسه در کارگروه های مختلف ستاد اقتصادی استان طی سال گذشته برگزار شده که از این تعداد جلسه، ۸۳۳ مصوبه وجود داشت که ۸۵ درصد به صورت کامل اجرایی شده و ۱۳ مصوبه نیز در حال نهایی شدن و تنها ۲ درصد از مصوبات باقی مانده است. در مجموع ۹۸ درصد مصوبات اقتصاد مقاومتی استان زنجان به مرحله اجرا درآمده است.

 

وی با بیان اینکه ۹ کارگروه در ذیل ستاد اقتصاد مقاومتی فعالیت دارند، افزود: این کارگروه ها شامل ساختمان و مسکن، صنعت و معدن، ساماندهی نیروی کار، خدمات گردشگری، اقنصاد دانش بنیان، مرتبط با بخش خصوصی، تسهیل و رفع موانع تولید، مدیریت و راهبری اشتغال پایدار هستند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان زنجان از ابلاغ تکالیف دستگاهی طی سال گذشته خبر داد و یادآور شد: برخی از دستگاه ها از مرکز برش استانی داشتند و تکالیف آنه ها مشخص شده بود که البته برخی نیز تکالیف استانی برای آن ها مشخص نشده بود.

وی به موفقیت دستگاه هایی اجرایی استان در راستای سیاست های اقتصادی مقاومتی اشاره و خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی استان ۸۰ درصد در تحقق اهداف موفق بودند که البته برخی دستگاه ها نیز کم تر از این میزان بوده است.

طهماسبی به دستگاه هایی که بیش از ۷۰ درصد موفقیت داشتند اشاره کرد و گفت: شرکت گاز، دانشگاه تحصیلات تکمیلی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، برق منطقه ای، آب منطقه ای، جهاد کشاورزی. صنعت، معدن و تجارت و شرکت توزیع برق استان زنجان شامل این دستگاه‌ها هستند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان زنجان به پروژه های شاخصی که به صورت مناسبی انجام شده و با اقدامات تکمیلی به صورت کامل در استان محقق می‌شوند را یادآور شد و تاکید کرد: پرورش ماهی در قفس، اصلاح نژاد گوسفند افشاری و چندقلوزایی، توانمندسازی شرکت های مشاوره حوزه کشاورزی، ساخت دو پست برق،

وی به برخی پروژه های اقتصاد مقاومتی استان که به صورت کامل محقق شده اند نیز اشاره کرد و یادآور شد: گازرسانی به ۳۲۰ روستای استان، پوشش آبیاری نوین به ۱۲۵ هزار هکتاری اراضی کشاورزی، اصلاح نژاد گوسفند افشاری، ساخت دو پست برق، ساخت واحد تولیدی راشا کاسپین ایرانیان و پرمنگنات پتاسیم، ساخت مدرن‌ترین واحد چاپ هفت رنگ کشور و مدرن ترین واحد شمش چدن استان، ساخت واحد کنتستانتره و گندله آهن، واحد اسفنجی و فولاد آلیاژی الکترود جوشکاری از جمله این پروژه‌ها هستند.

طهماسبی به چند طرح مهم و شاخص استان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: ساخت بزرگ ترین واحد خصوصی ذوب آهن کشور، طرح اوره و آمونیاک پتروشیمی زنجان، ایجاد اولین شهرک خصوصی کشور مشترک بین چین و ترکیه، تامین زیرساخت‌های شهرک تخصصی برق و الکترونیک و آی تی، اتصال خطوط ریلی به شهرک صنعتی شماره ۱ زنجان از پروژه های شاخص استان است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان زنجان با بیان اینکه ۳۶ جلسه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شده است، افزود: بخش عمده ای از مشکلات واحدهای تولیدی در بخشودگی جرائم تامین اجتماعی، بانکی و مالیاتی و همچنین ارائه تسهیلات مورد نیاز برای تامین نقدینگی طی سال گذشته انجام شد.

وی به عملکرد کارگروه تسهیلو رفع موانع تولید استان اشاره و یادآور شد: ۱۵۶ پرونده در کارگروه بررسی شده که ۲۰۷ مصوبه داشته که ۸۳ درصد از آن عملیاتی شده است.

طهماسبی به پیش بینی رشد اقتصادی در برنامه ششم و سهم بهره وری از تحقق آن را یادآور شد و تاکید کرد: در سطح استان نیز برنامه هایی برای افزایش بهره وری و تاثیرگذاری در رشد اقتصادی استان برنامه ریزی شده که از جمله آن ها می توان به توسعه آبیاری نوین اراضی کشاورزی، توسعه کشت گلخانه ای و جایگزینی کشت محصولات، تغذیه سفره آب های زیرزمینی، توسعه مکانیزاسیون کشاورزی و توسعه فعالیت های آبخیزداری اشاره کرد.

این مقام مسئول از انتخاب ۸۸ پروژه با اولویت اشتغال و تولیدی در بین دستگاه های اجرایی استان خبر داد و گفت: این پروژه ها در الویت تامین اعتبار برای تکمیل و بهره برداری خواهند بود که در تمامی شهرستان های استان احصا شده و مورد تاکید قرار دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سهمیه استان زنجان از آزمون فراگیر دستگاه هایی اجرایی کشور اشاره کرد و گفت: استان زنجان از مجموع ۱۰ هزار و ۹۶۰ نفر دارای ۹۵ نفر سهمیه بوده که ۱۸ ردیف شعلی اختصاصی زنان، ۱۶ ردیف اختصاصی مردان و مابقی آزاد است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
شهرداری که در یادها ماند/علی اکبر توفیقی، توفیق ماندگاری در تاریخ مدیریت شهری زنجان را داشت
خبر قبلی
ضرورت اارئه گزارش عملکرد شورای چهارم به مردم زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست