1. اخبار استان
  2. خطر انقراض آهوی دشت سهرین! بی تدبیری محیط زیست زنجان!

کد خبر: 23852

خطر انقراض آهوی دشت سهرین! بی تدبیری محیط زیست زنجان!

هشت سال دولت حسن روحانی در حوزه محیط زیست فراز و فرودهای عجیبی داشت. ابتدای مسیر حمایت جدی از محیط زیست با حضور یک مدیر موفق در استان زنجان بود که جمشید انصاری استاندار بومی تلاشی برای حفظ وی نکرد تا به گیلان برود!

به گزارش همدلی‌زنجان؛ مدیرکل دوم دلسوز بود و اهل باج دادن و بده و بستان مدیریتی نبود که در زمان اسداله درویش امیری، استاندار دوم دولت حسن روحانی قربانی شد به این دلیل که دعوای داخل دولت را به حارج از دولت برده بود!

مدیرکل سوم محیط زیست دولت حسن روحانی که هم اکنون در دولت ابراهیم رئیسی نیز مدیرکل وقت محیط زیست زنجان است شاید یکی از پرحاشیه ترین مدیران محیط زیست تاریخ زنجان است اما نمایندگان انقلابی زنجان چون توجه ویژه به توسعه صنعت داشتند! ظاهرا محیط زیست نه برایشان اولویت داشته و نه دارد! بعد از اخبارهای متعدد محیط زیستی از پسماند روی و محل جانمایی آن تا شهید شدن دو محیط بان زنجانی، حال خطر انقراض آهوان دشت سهرین رسانه ای می شود!

تنها ۸۵۰ راس آهو…!

پرویز رستمی، رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست استان زنجان از کاهش نگران کننده جمعیت آهوان دشت سهرین خبرداده است. وی به مهر گفته: طبق تازه ترین سرشماری تنها ۸۵۰راس آهو در دشت سهرین زیست می کنند. سال گذشته تعداد بیش از ۱۳۰۰ رأس آهو در دشت سهرین سرشماری شده بود. طی یک سال تعداد آهوان دشت سهرین به ۸۵۰ رأس کاهش یافته و به عبارتی در طی یک سال بیشاز ۵۰۰ رأس آهو به دلایل مختلف از بین رفته‌اند و این روند نگران کننده است.

این خبر فقط گویای یک واقعیت است، بارها در خصوص ناکارآمدی و بی تدبیری محیط زیستی متولیان در استان زنجان هشدار داده شد اما چون قرار است رشد و توسعه در برخی جهات به بهای قربانی شدن بخش دیگری باشد، سکوت معنی دار! مدیران استانی پاسخ این هشدارها شد. حال که فتح اله حقیقی، استاندار سوم دولت حسن روحانی در استان زنجان و امیر مرزبان مدیرکل حوزه وی که دارای حواشی فراوانی بود، از استان زنجان رفته اند چه کسی باید خسران های محیط زیستی که جزو حقوق عامه مردم محسوب می شوند را مطالبه کند؟

مدیرکل محیط زیست استان زنجان باید پاسخ دهد چرا نتوانسته حمعیت آهوان دشت سهرین را تثبیت و توسعه دهد و برعکس حال باید از خطر انقراض آن سخن بگوییم! به واقع هیج توجیحی در این راستا قابل قبول نیست.

نمایندگاه انقلابی زنجان ابتدای حضورشان مدعی بودند که در انتصابات دخالتی ندارند و نظارت بر عملکرد مدیران انجام می دهند. امروز مصطفی طاهری، مهدی باقری دو نماینده زنجان و طارم باید شفاف پاسخ دهند که آیا نظارتی بر عملکرد مدیران محیط زیستی زنحان انجام شده و نظر آن ها در خصوص وضعیت فعلی چیست؟

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ باید نسبت به ترک فعل در این حوزه ورودی جدی داشته باشد. خطر زیست محیطی یعنی خطر زیست انسانی مردم زنجان که ابتدا از جان آهوان مظلوم دشت سهرین آغاز شده است!

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
زوج های سالمند زنجانی صاحب پردیس می شوند
خبر قبلی
بانوی شطرنج باز زنجانی قهرمان آسیا شد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست