1. اخبار استان
  2. زنجان یکی از ضعیف ترین استان ها در تزریق واکسن کرونا!

کد خبر: 21064

زنجان یکی از ضعیف ترین استان ها در تزریق واکسن کرونا!

زینب زمانی

واکسیناسیون سراسری کرونا با اولویت گروه های هدف همچو کادر درمان در کشور آغاز شد و به گفته مسئولان در هفته نخست اردیبهشت ماه واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان، سالمندان و پاکبان‌ها به پایان می رسد.

استان های مختلف نیز مطابق با سیاست کشوری اقدام به واکسیناسیون گروه های هدف در سطح استان خود کرده اند. همشهری در گزارش نوشته بررسی‌ وضعیت تزریق واکسن در استان‌ها حاکی از آن است که خراسان رضوی، خوزستان و اصفهان پیشتاز هستند که البته با توجه به نبود آمار از میزان واکسیناسیون انجام شده در تهران، احتمالا پایتخت هم عدد قابل‌توجهی از این جدول را به‌خود اختصاص می‌دهد.

این در حالی است که جدول مربوط به میزان تزریق واکسن در استان ها نشان می دهد، در استان زنجان ۵ هزار دوز واکسن تزریق شده است که در مقایسه با سایر استان ها زنجان وضعیت به مراتب ضعیف تری دارد! این در حالی است که زنجان قطب ۶ دانشگاه های علوم پزشکی کشور نیز محسوب می شود!

باید دید رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در خصوص این آمار اعلامی چه واکنشی نشان خواهد داد. به نظر می رسد زنجان یکی از استان های ضعیف در عملکرد مربوط به تزریق واکسن کرونا محسوب می شود.

هر چند آمارهای واکسیناسیون اعداد قابل اعتمادی را نشان نمی‌دهد؛ آن هم درحالی‌که براساس اعلام سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نمودار ابتلا و بستری روزانه به‌علت کوویدـ۱۹ در کشور همچنان شیب تند صعودی دارد و همه استان‌ها با افزایش جدی بیماران بستری و موارد سرپایی مواجه هستند.

گزارش و جدول پیش رو نتیجه پیگیری همشهری از دانشگاه‌های علوم پزشکی استان های کشور است.

در هفته گذشته ایلام، همدان، چهارمحال و بختیاری و مازندران دارای بیشترین میزان بروز موارد بستری و البرز، همدان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و مرکزی دارای بیشترین میزان بروز موارد مرگ‌ومیر ناشی از بیماری بوده‌اند.

استان‌های سمنان، فارس، خراسان جنوبی و تهران آمار شفافی از میزان تزریق ندارند و آمارهای کهگیلویه و بویراحمد هم در حالی پنهان مانده و حاکی از آغاز واکسیناسیون دیرهنگام است که این استان بیشترین میزان بروز را به‌خود اختصاص داده است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
زنجان رتبه نخست کشور در فرآوری محصولات کشاورزی
خبر قبلی
۴۸ درصد زنجانی‌ها روش غیر مستقیم سهام عدالت را انتخاب کردند
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست