1. اجتماعی
  2. سرشماری آهوان دشت سهرین و فیله‌خاصه زنجان آغاز شد

کد خبر: 18431

سرشماری آهوان دشت سهرین و فیله‌خاصه زنجان آغاز شد

 رئیس نظارت بر امور حیات وحش اداره محیط زیست زنجان گفت: آهوان دشت سهرین و منطقه شکار ممنوع فیله‌خاصه زنجان طی امروز و فردا سرشماری می شوند.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ پرویز رستمی با بیان این مطلب، اظهار کرد: این سرشماری در روز‌های ۲۵ و ۲۶ آبان ۱۳۹۹ با شرکت۲۰ نفر از کارشناسان و محیط‌بانان این اداره کل انجام می‌شود. سرشماری حیات وحش به صورت سالانه در دو نوبت در منطقه‌های تحت مدیریت و زیستگاه‌های حساس استان انجام می‌شود.
وی افزود: طبق سرشماری انجام شده در سال ۹۸ حدود هزار و ۴۰۰ رأس آهو در دشت آهوان سهرین و منطقه شکار ممنوع فیله‌خاصه زندگی می‌کنند.

 
گفتنی است دشت سهرین زنجان تنها مأمن و زیستگاه آخرین بازمانده آهوی ایرانی در شمال غرب کشور محسوب می‌شود. دشت سهرین در فاصله ۱۵ کیلومتری شمال غرب زنجان با وسعتی بیش از ۳۰ هزار هکتار تنها مأمن آهوان شمال غرب کشور است. در این دشت می‌توان اعمال و نحوه زندگی آهوان را مشاهده کرد.

این اکوسیستم دشتی در گذشته از نظر اکولوژیک به عنوان یک زیستگاه تابستانی و مهاجرتی برای آهوان محسوب می‌شد و این حیوانات به طور پراکنده از خردادماه تا آذرماه هر سال در این منطقه دیده می‌شدند، اما به علت توسعه راه‌ها، خطوط انتقال برق و گاز و توسعه شهر‌ها و مراکز مسکونی، روند گذر آهوان را مختل و اثرات سوء خود را نمایان کرد و حفاظت این منطقه اجتناب‌ناپذیر شد و در نهایت در بهمن ۵۷ با مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست در قالب بخشی از منطقه حفاظت شده سرخ آباد تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفت.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
فرد محکوم به قصاص در استان زنجان بخشوده شد
خبر قبلی
تولید واکسن کرونا؛علم در خدمت صلح و توسعه
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست