1. اخبار شهرستان
  2. فعالیت عمرانی تا فرهنگی زنجان در ایستگاه اعتبارات!

کد خبر: 2675

فعالیت عمرانی تا فرهنگی زنجان در ایستگاه اعتبارات!

 

فعالیت عمرانی تا فرهنگی زنجان در ایستگاه اعتبارات!

 

 

 

 

 

استقرار شورای پنجم، مهم‌ترین چالش تصمیم گیری را برای منتخبان مردم در پارلمان شهری یعنی انتخاب شهردار زنجان را مطابق با قانون پیش روی ۹ عضو آن قرار داد، چالشی که سرانجام با تمام فراز و نشیب‌ها به اتمام رسید و شهردار منتخب در ساختمان آزادی مستقر شد.

 

به گزارش همدلی‌زنجان؛ مسیح اله معصومی در دوئلی متوازن با دو گذینه بومی شهر زنجان که یک گزینه آن نیز انصراف داد، توانست بومی‌های این استان را با ۶ رای مثبت از ۹ رای مجموع شکست دهد و بر کرسی پرابهت ساختمان آزادی تکیه زند که این تکیه به گفته رئیس شورای اسلامی شهر زنجان تا زمانی خواهد بود که برنامه های توسعه ای، درآمدهای پایدار و نیازهای مردم شهر زنجان تامین شود.

حال که شهردار منتخب بر مسند مهم شهرداری زنجان تکیه زد، یقینا دلسوزان شهر باید برای مجموعه مدیریت شهری یک پشتوانه برای پیشبرد برنامه ها و اهداف توسعه ای باشند، در کنار آن نقدهای دلسوزانه در فضایی توام با کار کارشناسی می تواند برای پیشبرد امور موثر واقع شود.

حال در روزهای ابتدایی فعالیت شهردار منتخب، باید سوال کرد مهم ترین چالش‌های پیش روی شهردار و مجموعه مدیریت شهری در زنجان چیست، و برای پیمودن مسیر مناسب در این بدنه اجرایی مهم در شهر زنجان چه دشواری هایی وجود دارد؟

به نظر می رسد مهم ترین چالش در شهرداری زنجان چالش “اعتبارات” و عدم تحقق بودجه پیش بینی شده در بخش های جاری و عمرانی باشد. مصداق این سخن جدول اطلاعاتی بود که یکی از اعضای شورای اسلامی شهر زنجان در کانال شخصی خود منتشر کرد.

یقینا در شرایط فعلی بدون تحقق درآمدهای شهرداری انجام پروژه های عمرانی نیز معطل خواهد بود و تکمیل پروژه های نیمه تمام و انجام سایر پروژه ها با مشکلات زیادی همراه خواهد بود. وقتی از بودجه شش دوازدهم شهرداری در بخش عمرانی تنها ۲۲ درصد محقق می شود می توان به عمق مشکلات در این بخش پی برد.

چالش اعتبارات به نظر می‌رسد کلید واژه مشکلات در مدیریت شهری زنجان باشد و تحقق درآمدهای پیش بینی شده در کنار برنامه ریزی برای ایجاد درآمدهای پایدار بسیار حائز اهمیت است، گرچه نیازمند زمان زیاد و زمینه سازی و فراهم کردن شرایط تحقق آن خواهد بود. باید دید مدیریت شهری تا پایان سال چه راهکارهایی برای کاهش مشکلات خواهد داشت.

تکمیل پروژه‌های نیمه تمامی که قرار بود در ماه‌های نخست سال به بهره‌برداری برسد، دومین چالش مهم در شهرداری زنجان خواهد بود. چالشی که با گذشت هشت ماه از سال هنوز این پروژه به صورت کامل به بهره برداری نرسیدند که عمده دلیل آن نیز مشکلات اعتباری بوده است.

از مهم ترین پروژه‌هایی که شهر زنجان هنوز نتوانسته جشن بهره‌برداری آن را بگیرد، پل سیدالهشداء با تمامی حواشی و مسائلی که طی روزهای گذشته داشته است هنوز تکمیل نهایی نشده و برخی اقدامات اجرایی آن باقی مانده است! بازگشایی محور ورودی شهرآراء با نام بلوار محیط بان که هنوز به صورت کامل عملیات اجرایی آن تکمیل نشده و در شرایط فعلی نصب تیرهای چراغ برق آن انجام شده که البته نصب تیرهای مناسب چراغ برق موجب رعایت عدالت در این منطقه نیز شده است.

یکی از اقدامات مهم در سال های گذشته بازگشایی معابر پادگان بود که یک محور در مسیر شمال-جنوب به صورت کامل بازگشایی شد و شاهد بارگزاری کامل ترافیکی در آن هستیم، اما محورهای دیگر که نیازمند فعالیت در درون پادگان بود عملا متوقف بوده و فعلا خبری از اقدامات اجرایی در آن رسانه‌ای نشده است.

مرکز کنترل ترافیک هرچند در ظاهرا عملیات اجرایی فیزیکی آن تمام شده اما تجهیزات آن در داخل ساختمان صورت نگرفته و البته مشخص نیست وضعیت نازک کاری آن نیز در چه وضعیتی قرار دارد، زنجان در این بخش جزو مراکز استان هایی در کشور است که بسیار عقب بوده و مرکزی برای مدیریت و فرماندهی ترافیک در داخل شهر ندارد!

در سال جاری مطابق با لایحه بودجه پیشنهادی مقرر بود اقدامات اجرایی و مطالعاتی تقاطع غیرهمسطح گلشهر کاظمیه زنجان آغاز شود که به نظر می رسد مشکلات اعتباری و عدم موافقت برخی از اعضای شورا این پروژه را نیز در سال جاری عملا از حیطه عملیات مطالعاتی و اجرایی خارج کند.

بازگشایی خیابان زینبیه غربی نیز از دیگر پروژه‌های مهمی است که در سال های اخیر با جدیت دنبال شده و هم اکنون به مرحله مناسبی در فاز نخست رسیده که تکمیل آن و آغاز فازهای بعدی یکی از مطالبات و و انتظارات پیش روی شهرداری است.

در کنار تمامی فعالیت‌های عمرانی بر زمین مانده شهر که ارائه آن طولانی است؛ شهرداری زنجان مشکلاتی نیز در سال جای به تبع محدودیت اعتباری برای پرداخت دستمزد کارگران خود داشته است. هرچند تلاش های زیادی صورت گرفت تا به روزسازی پرداختی‌ها انجام شود اما با ادامه روند تحقق درآمدها در بخش جاری-اداری این چالش همچنان مهمان مدیریت شهری زنجان خواهد بود.

شهرداری زنجان در اجرای برنامه های فرهنگی نیز با توجه به انتظارات ایجاد شده سال های گذشته چالش هایی را خواهد داشت. در سال های گذشته هرچند برخی بر نحوه هزینه کردها در این بخش انتقاداتی داشتند، اما تحرک کمی و کیفی مناسبی در اجرای برنامه های فرهنگی در شهر زنجان قابل مشاهده بود.

بخش فرهنگی در شرایطی که مشکلات اعتباری در شهر وجود داشت، یک اهرم و تحرک اجتماعی مناسب برای پویایی و نشاط اجتماعی بود که به نظر می رسد بعد از تغییرات مدیریتی تا کنون به انفعال کشیده شده و باید دید در ادامه مسیر چه تحرکی خواهد داشت.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
توقیف ١٠٠ عنوان بازی غیرمجاز رایانه‌ای در زنجان
خبر قبلی
۱۲ راه طبیعی برای بهبود سطح هورمون‌های بدن
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست