1. اخبار استان
  2. نظام مالیاتی کشور سرمایه‌گذار را فراری ندهد

کد خبر: 1292

نظام مالیاتی کشور سرمایه‌گذار را فراری ندهد

نظام مالیاتی کشور سرمایه‌گذار را فراری ندهد

استان زنجان برای حفظ وضع موجود سالانه نیازمند ۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری است

 

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی مسئله اصلی کشور را اقتصادی برشمرد و گفت: استان زنجان برای حفظ وضعیت فعلی اقتصادی خود نیازمند سالانه ۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری است تا وضعیت بدتر از این نشود.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ فریدون احمدی در نشست هم اندیشی رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با صاحبان صنایع، واحدهای تولیدی و اصناف استان زنجان، با بیان اینکه نخستین درخواست ما از نظام مالیاتی کشور این است که سرمایه گذار را فراری ندهد، اظهار کرد: استان زنجان نیازمند هفت هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری سالانه هستیم که وضعیت اقتصادی را ثابت نگه داریم و راه مهم برای اقتصاد استان و کشور توجه به سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی است.

وی با بیان اینکه فعالان حوزه مالیاتی فعالیت دشواری در کشور دارند، اظهار کرد: برای اداره کشور باید به سمت درآمدهای مالیاتی حرکت کنیم اما هزینه های جاری در کشور بالا بوده و بخش عمده درآمدهای مالیاتی و نفتی کشور به این بخش هزینه می شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۹۰ درصد درآمدهای مالیاتی کشور صرف هزینه های جاری همچون حقوق و دستمزد کارمندان دولت می شود، افزود: در کشورهای توسعه یافته نسبت کارمندان دولت به مردم ۸۰۰ هزار به ۲ محاسبه شده که این میزان در کشور ما به ازای هر ۸۰ هزار نفر دو کارمند بوده که ۱۰ برابر هزینه کشورهای دنیا است.

وی رتبه سهولت کسب و کار ایران را ۱۲۰ عنوان کرد و یادآور شد: این رتبه نشان می دهد که برای راه اندازی یک کسب و کار در کشور فرایند طولانی مدت و دشواری طی می شود که مطابق برآوردها این زمان ۱۸ ماه است.

احمدی مسئله اصلی کشور را اقتصاد توصیف و خاطرنشان کرد: موضوع تولید و اشتغال از تاکیدات بخش اقتصاد کشور بوده و سرمایه گذاری در اقتصاد بخش عمده حیات اقتصادی کشور محسوب می شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی سرمایه گذاری مورد نیاز در کشور برای حفظ وضعیت موجود را ۲۰۰ میلیارد دلار معادل ۷۰۰ هزار میلیارد تومان در بخش زیالی عنوان کرد و گفت: این وضعیت در استان زنجان سالانه ۲ میلیارد دلار معادل ۷ هزار میلیارد تومان بوده که در واقع نیازمند ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون دلار سرمایه ارزی و چهار تا پنج هزار میلیارد سرمایه ریالی داخلی هستیم.

وی از نظام مالیاتی کشور خواست تا با سیاست های مناسب سرمایه داخلی و خارجی را جذب کند و خاطرنشان کرد: نظام مالیاتی در کنار اینکه باید مسیر فرار مالیاتی را بگیرد اقتصاد کشور را به خود مردم واگذار کند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
۷ درصد تولیدناخالص داخلی کشور متکی به درآمدهای مالیاتی است
خبر قبلی
بخشودگی ۵۵ میلیارد تومانی بدهی واحدهای تولیدی استان زنجان در سال ۹۵
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست