1. اجتماعی
  2. چالش آینده، چالش آب است

کد خبر: 3257

چالش آینده، چالش آب است

چالش آینده، چالش آب است

درون بحران قرار داریم و نه در مرز بحران

 

 

 

رییس شورای اسلامی استان زنجان با بیان اینکه چالش آینده، چالش آب است، اظهار کرد  مسئولین در انتظار رخ داد این تنش جدی هستند و در این شرایط درون بحران قرار داریم و نه در مرز بحران، که باید به این موضوع توجه جدی شود.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ رضا ملایی با بیان این مطلب، اظهار کرد: قطعا سال آینده سالی پر چالش برای اداره کل مدیریت بحران، سازمان‌ها و شرکت‌های آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی، آب و فاضلاب، محیط‌ زیست  و مردم خواهد بود چرا که میزان بارندگی تجمعی استان زنجان از ابتدای سال آبی ۹۷-۹۶ تا روز ۲۱ دی ماه به نسبت به سال گذشته ۴۲.۷ درصد و نسبت به میانگین دراز مدت ۵۴.۶ درصد کاهش یافته است.

وی خاطر نشان کرد: از یک سو کاهش بارندگی در دهه های اخیر و از سوی دیگر رشد جمعیت و پراکندگی نامناسب آن، مدیریت ناهماهنگ و عطش بیش از حد توسعه در حوزه های صنعت و کشاورزی و شهری بر بحران آب افزوده است.

رییس شورای اسلامی استان زنجان، با اشاره به تهدیدات ناشی از عدم مدیریت مصرف آب ابراز کرد: افزایش مهاجرت های ناهماهنگ و تخلیه روستاها، نا آرامی های اجتماعی، فرونشست زمین و از بین رفتن محل ذخیره آب، گسترش ریزگردها، کاهش قابلیت زیستی سکونتگاه‌ها، کاهش جاذبه سرمایه‌گذاری، کاهش استاندارد زندگی و طول عمر انسان و کاهش تولیدات گیاهی از جمله مخاطرات پیش رو است.

ملایی با تاکید بر کاربردی‌تر نمودن علوم و مهندسی آب تصریح کرد: صنعتی شدن و دوری از شعار توسعه کشاورزی، ارتقای فرهنگ مصرف آب،  مدیریت حوز‌ه‌ای بر منابع آب، رونق سمن ها، استفاده از آب مجازی، نوسازی سیستم انتقال آب، تلاش هر چه بیشتر رسانه ی ملی برای فرهنگ سازی ، به روز رسانی قوانین آب،  ایجاد و رونق نظام تصفیه ی فاضلاب های شهری و در نهایت تدوین برنامه مدیریت جامع آب در پیشگیری از تشدید این بحران ضروری است.

 

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
هنرمند زنجانی، مقام اول جشنواره عکس سلامت شهری را از آن خود کرد
خبر قبلی
مسیح اله معصومی سکان سازمان‌های شهرداری را به دست گرفت!
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست