1. اخبار استان
  2. کاهش ۴۰ درصدی صدور پروانه ساختمانی در شهر زنجان

کد خبر: 525

کاهش ۴۰ درصدی صدور پروانه ساختمانی در شهر زنجان

 

پروژه ای در استان ساخته شده که قابل بهره برداری نیست!

کاهش ۴۰ درصدی صدور پروانه ساختمانی در شهر زنجان

 

 

 

 

 

 

 

 

نخستین جلسه شورای اداری شهرستان زنجان با حضور معاون عمرانی استاندار و نمایندگان مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش همدلی زنجان؛ در این جلسه ابتدا علی وقفچی، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی که به نظر می رسید خطاب به بخشی از سخنان معاون استاندار زنجان بود از عدم ارائه واقعیت ها و مشکلات جامعه انتقاد کرد و گفت: هر کسی واقعیت های جامعه را بازگو نکند خیانت کرده است.

وی در همین راستا سخنی گفت که معمولا در جلسات رسمی عنوان نمی شود و آن اینکه ما از این دولت و دولت خیری ندیدیم!

وقفچی با صراحت لهجه و بیان شفاف نظرات خود کمی فضای رسمی جلسه را برهم زد و به صورت شفاف عنوان کرد که فساد و بیکاری در کشور بیداد می کند و باید برای حل مشکلات مردم تلاش کرد.

این نماینده مجلس بعد نظارتی مجلس را کمرنگ عنوان کرد و اظهار داشت: مجلس درگیر تصویب قوانین ریز و درشت است و از قدرت نظارتی خود استفاده خوبی نکرده است. در کشور قوانین زیادی داریم اما در بخش نظارت به خوبی عمل نکردیم.

وی از ساخت مدرسه ای در استان سخن گفت که مورد استفاده قرار نمی گیرد و افزود: پروژه هایی در استان آغاز شده که غیرکارشناسی بودن آن ها عنوان شده اما عملیاتی می شود. پروژه ای در استان اجرا شده که متقاضی و مراجعه کننده ندارد.

 

تورم تک رقمی و رشد بالای ۱۱ درصدی اقتصادی برخی شاخص ها

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان نیز در این جلسه رسیدن به نرخ تورم تک رقمی و رشد بالای ۱۱ درصد در برخی بخش های اقتصادی را جزو اقدامات شاخص و نادر در بعد از انقلاب اسلامی عنوان کرد.

جواد رحمتی یکی از موضوعات مهم در شهرستان زنجان را توجه به مسائل عمرانی مدیریت شهری دانست و تاکید کرد: رونق بخشی پروژه های عمران شهری برای اشتغال شهرستان موثر هستند. کاهش قابل توجه ۴۰ درصدی پروانه های ساختمانی درآمدهای شهرداری را کاهش داده است.

وی از اهتمام جدی مدیریت شهری برای رعایت مقررات و عدم شهرفروشی گفت و تاکید کرد: با کاهش درآمدها جلو شهرفروشی در شهر را گرفتیم. اعتبار۵۰ تا ۶۰ میلیارد تومان عمرانی شهرداری پاسخگوی نیاز شهر نیست.

این مسئول راهکار برون رفت از مشکلات مالی فعلی را حرکت در مسیر توسعه سرمایه گذاری بخش خصوصی عنوان کرد و یادآور شد: باید مسیر را برای توسعه سرمایه گذاری بخش خصوصی مهیا کرد. در همین راستا اقداماتی طب سال های گذشته در شهر زنجان آغاز شده است. این فعالیت ها برای توسعه اشتغال موثر خواهد بود.

 

حمایت جدی و با اولویت از صادرکنندگان و تولید صادراتی استان

در این جلسه فریدون احمدی، نمایند مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی نیز به بیان چند موضوع مهم پرداخت.

وی به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: محوریت اقتصاد مقاومتی در سال جدید تولید و اتشغال است. حمایت از تولید مورد تاکید همه مسئولان است اما باید برای این بخش اولویت بندی قائل شویم چرا که منابع کشور برای حمابت از تولید محدود است.

احمدی خواستار حمایت جدی و با اولویت از صادرکنندگان شد و تاکید کرد: منابع مالی ابتدا باید برای حمایت از صادرکنندگان و در کنار آن به واحدهایی که کالاهای صادراتی دارند اختصاص یابد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی به تشریح اولویت حمایت ها از بخش تولید اشاره کرد و گفت: بعد از حمایت صادرکننده و واحد تولید صادراتی باید از واحدهایی که نیازمند سرمایه در گردش برای آماده کردن کالا برای صادرات، حمایت از واحدهایی که نیاز به گردش مالی برای تولید کالای صادراتی و ساخت واحدهایی که برای تولید کالاهای صادراتی هستند، حمایت کرد.

 

 

تلاش شهرستان زنجان برای جذب اعتبارات ملی

در پایان این جلسه رسول بیات، فرماندار زنجان از اولویت شهرستان زنجان در سال جاری برای جذب اعتبارات ملی مورد نیاز خبر داد و گفت: در سال جاری مزاحمت شهرستان برای نمایندگان مجلس زیاد خواهد بود چرا که جذب و تخصیص اعبتارات ملی از حیطه وظایف و اختیارات فرمانداری خارج بوده و نمایندگان مجلس باید در این راستا اقدام کنند.

وی اعتبارات استان ها در لایحه را ۱۵ درصد عنوان کرد و اظهار داشت: ۸۵ درصد اعتبارات ملی بوده و برای پروژه های مورد نیاز استان باید از آن بهره لازم را ببریم.

این مسئول از اختصاص ۴۸ میلیارد تومان اعتبار بخش مالیات بر ارزش افزوده برای شهرداری زنجان خبر داد و اظهار داشت: طی سال گذشته ۴۸ میلیارد تومان از این بخش به شهرداری و ۱۰ میلیارد تومان نیز برای دهیاری های اختصاص داده شده است. در کنار آن همه اقدامات برای تقویت مالی مدیریت شهری صورت گرفته تا اقدامات و نیازهای شهر زنجان برطرف شود.

وی به ثبت نام کاندیداها در شوراهای اسلامی شهر و روستا هم اشاره کرد و گفت: ۲۷۱ نفر برای شورای اسلامی شهر زنجان ثبت نام کرده اند که ۵۲ نفر آن ها بانوان هستند. جوان ترین کاندید ۲۵ سال سن و مسن ترین آن ۷۵ سال سن دارند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
میزان باسوادی استان زنجان کم تر از میانگین کشور!!
خبر قبلی
یخ زدگی اشتغال زنجان در سرمای زمستان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست