کسب رتبه نخست بهزیستی زنجان  در پیگیری مناسب‌سازی کشور

مدیر کل بهزیستی استان‌ زنجان از کسب رتبه اول پیگیری مناسب سازی در کشور خبر داد و افزود : طبق اعلام سازمان بهزیستی کشورو برطبق نتایج نظامنامه نظارتی، بهزیستی استان زنجان  رتبه اول پیگیری مناسب سازی در کشور را کسب نمود .

به گزارش همدلی‌زنجان؛ محمد محمدی در سومین جلسه ستادهماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان که با حضور معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری ،مدیرکل بهزیستی ،مدیرکل دفترفنی استانداری و دیگر اعضا برگزارشد ، با بیان اینکه مناسب سازی یک پیشنهاد نیست بلکه الزام قانون است، اظهار کرد: گنجاندن مباحث مناسب سازی در سرفصل و محتوی آموزشی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی از موارد قابل پیگیری کمیته مناسب سازی هست.

وی عنوان کرد :  دانشگاه زنجان نسبت به ارائه دو واحد درس اختیاری با موضوع مناسب سازی اعلام آمادگی نموده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۷۰ قلم نوری ویک دستگاه نوت تیکر در راستای دسترسی پذیری محصولات فرهنگی برای نابینایان و کم بینایان خریداری شده است، افزود: مناسب سازی مدارس دولتی و غیردولتی طی زمانی کوتاه با همکاری آموزش و پرورش در دستور کار قراردارد.

محمدی خاطر نشان کرد: صدور کارت شهروندی برای بهره مندی افراد دارای معلولیت از سیستم حمل و نقل درون شهری  بصورت رایگان طبق قانون در دستور کار قرار دارد  و تاکید بسیاری برای ایمن پذیری و دسترس پذیری پروژه سبزه میدان صورت گرفته است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه تاکنون ۵ باجه ویژه نابینایان در شهر زنجان دایر شده است ، اظهار کرد :طبق اعلام بانک مرکزی در هرشعبه باجه ای به منظور ارائه خدمات بدون نوبت و سریع به معلولین و جانبازان اختصاص می یابد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ‌مناسب سازی در جامعه شناخت شده است و اهتمام جهت تسهیل تردد معلولین و سالمندان در حال شکل گیری است ، یادآور شد : در پروژه مصلی زنجان طراحی و. اجرای مسیرویژه هدایت  نابینایان و طراحی سطوح شیبدار ورودی و تعبیه آسانسور جهت دسترسی بهتر مدنظر است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
ریشه پژوهش در مدارس رشد می کند
خبر قبلی
خوش‌اقبال‌ترین‌ سهامداران پاییز
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست