۱۰پروژه سلامت‌محور در سفر معاون وزیر بهداشت به استان، افتتاح و بهره‌برداری می‌شود

همزمان با سفر دکتر یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور به زنجان و ارتباط ویدیوکنفرانس با دکتر محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری و دکتر بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، ۱۰پروژه سلامت‌محور در سطح استان، افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش همدلی‌زنجان؛  پارک علم و فناوری، بخش تخصصی سوانح سوختگی و دستگاه سی‌تی‌آنژیوگرافی پیشرفته در بیمارستان آیت‌الله موسوی، دو خوابگاه متاهلی، مرکز جامع سلامت شماره یک، خانه بهداشت مامالان در شهرستان طارم و بهستان در شهرستان ماهنشان، بخش دیالیز مرکز جامع سلامت دندی شهرستان ماهنشان و پایگاه فوریت‌های پزشکی شهرستان سلطانیه، پروژه‌هایی هستند که در سفر معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان، مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

پارک علم و فناوری با کاربری پژوهشی با مساحت ۸۰۰مترمربع و با اعتبار هزینه‌شده ۲۲۰میلیارد ریال، آماده افتتاح است.

بخش تخصصی سوانح سوختگی با مساحت ۶هزار و ۷۸۸متر مربع در ۴طبقه احداث شده و دارای ۲۸تخت بستری سوختگی، ۷تخت BICU (مراقبت‌های ویژه سوختگی) و ۷ تخت بستری اورژانس است.

طبقه همکف این بخش شامل اورژانس، اتاق عمل سرپایی، بخش BICU (مراقبت‌های ویژه) و اتاق‌های شستشو، طبقه زیرزمین شامل اتاق‌های عمل و ریکاوری و تجهیزات پزشکی شامل رادیوگرافی، ونتیلاتور و … و طبقات اول و دوم شامل بخش‌های بستری می‌باشد.

بخش تخصصی سوانح سوختگی با آخرین استانداردهای روز دنیا طراحی و احداث شده و مجهز به اتاق‌های ایزوله فشار منفی (جهت جلوگیری از انتشار آلودگی) است.

دستگاه سی‌تی‌آنژیوگرافی پیشرفته ۲۵۶اسلایس بیمارستان آیت‌الله موسوی، با ۱۱۰متر زیربنا برای اولین بار در زنجان با تکنولوژی بالا جهت تشخیص بیماری‌های قلبی عروقی و نارسایی‌های قلبی مراحل نصب خود را طی کرده و بهره‌برداری خواهد شد.

دو واحد خوابگاه متاهلی، جمعا به مساحت ۳هزار و ۱۶۸مترمربع و با اعتبار ۹۰۰میلیاردریال می‌باشد که از سال ۱۴۰۲ در حال آماده‌سازی است و در اختیار دو دانشجوی متاهل دارای فرزند قرار خواهد گرفت.

مرکز جامع سلامت شهری شماره ۱ زنجان، دارای ۱هزار و ۲۹۶ مترمربع زیربنا، ۱۷هزار و ۱۸۲ نفر جمعیت تحت پوشش و ۲۶ نیروی شاغل می‌باشد.

خانه بهداشت روستای مامالان شهرستان طارم با ۲۳۰مترمربع عرصه و ۷۶ متر مربع زیربنا، در یک طبقه احداث شده و جمعیت تحت پوشش آن ۴۷۲ نفر است.

خانه بهداشت روستای بهستان شهرستان ماهنشان دارای مساحت کل ۱۷۸ متر مربع و زیربنای ۷۶مترمربع می‌باشد و در یک طبقه احداث شده است و ۴۹۷ نفر جمعیت تحت پوشش خواهد داشت.

بخش دیالیز مرکز جامع سلامت دندی ماهنشان با زیربنای ۸۰مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۱۲میلیاردریال می‌باشد. پایگاه فوریت‌های پزشکی شهرستان سلطانیه نیز با ۱۲۵ متر زیربنا و با اعتبار ۲۰میلیاردریال افتتاح می‌شود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
خرید گندم و کلزا در شبکه تعاون روستایی استان زنجان آغاز شد
خبر قبلی
شعب تخصصی در حوزه کشاورزی و صنعت و معدن در استان ایجاد شد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست