1. اخبار استان
  2. دامداری ۱۰۰ هزار راسی در خدابنده اجرایی می شود

کد خبر: 22433

دامداری ۱۰۰ هزار راسی در خدابنده اجرایی می شود

فرماندار شهرستان خدابنده گفت: دامداری ۱۰۰ هزار راسی در چهار فاز در این شهرستان اجرا خواهد شد که در هر فاز ۲۵ هزار رأس دام تولید می شود.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ ایوب بیگدلی با اشاره به سرمایه‌گذاری در حوزه پرورش دام سبک در این شهرستان اظهار داشت: دامداری صنعتی در خدابنده اولین دامداری ۱۰۰ هزار راسی صنعتی در خاورمیانه است که برای راه‌اندازی فاز نخست آن ۱۵ لیتر در ثانیه آب تخصیص داده شده است.

وی با بیان اینکه دامداری ۱۰۰ هزار راسی در چهار فاز اجرایی خواهد شد که در هر فاز ۲۵ هزار راس دام سبک پرورش خواهد یافت، تصریح کرد ۲۰۰ هکتار از اراضی ملی روستای کشک آباد در اختیار این سرمایه‌گذار گذشته می شود.

بیگدلی با اشاره به اینکه برنامه ریزی برای ایجاد تصفیه خانه فاضلاب شهر قیدار برای بهره‌مندی از آن در این مجموعه از اولویت های سرمایه گذار خواهد بود افزود: دام‌های این مجموعه از نژاد اصلاح شده افشار خواهد بود که با برنامه‌ریزی به عمل آمده برای تامین علوفه دام‌های این مجموعه، الگوی کشت کشاورزان منطقه نیز تغییر خواهد یافت.

این مسئول با اشاره به اینکه طبق برنامه زمان بندی تقسیم کار بین دستگاه‌ها موانع سرمایه‌گذاری طرح رفع خواهد شد، تصریح کرد: دو واحد دامداری اصلاح نژاد در این شهرستان وجود دارد که هدف از اصلاح این طرح برای چندقلوزایی و افزایش بهره‌وری است.

بیگدلی در ادامه با اشاره به اینکه بیش از ۵۰۰ نفر به طور مستقیم در این طرح اشتغالزایی می‌شود، افزود این در حالی است که برای تامین علوفه اشتغالزایی زیادی در این رابطه ایجاد خواهد شد ادامه داد: سرمایه گذار برای صنایع تبدیلی و جانبی نیز در این شهرستان برنامه‌های در نظر گرفته که عملیاتی خواهد کرد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
چه کسی نخستین سنگ بنای اقتصاد دولتی را گذاشت؟
خبر قبلی
شرایط جوی پایدار در زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 دیدگاه
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

با سلام و خسته نباشید و تشکر از اطلاع رسانی و آگاهی بخشی های مفید و موثر سایت شما؛
با توجه به متن خبر، این واحد بزرگ برای پرورش دام سبک است ولی عکس مورد استفاده شما مربوط به دام سنگین. بهتر نیست عکس انتخابی با متن خبر هماهنگ باشد!

آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست