1. اخبار استان
  2. نمره حمل و نقل عمومی زنجان: تقریبا “صفر”

کد خبر: 21144

نگاهی به دستاوردهای حمل و نقل عمومی در زنجان؛

نمره حمل و نقل عمومی زنجان: تقریبا “صفر”

مجموعه مدیریت شهری در شهر زنجان طی چهار سال اخیر فراز و فرودهای کم سابقه ای را تجربه کرد، از بازداشت برخی از اعضای شورا و رد صلاحیت آن ها برای حضور در انتخابات آتی تا بازداشت شهردار غیربومی منتخب و برخی مدیران میانی شهرداری زنجان که تمامی این رخدادها یک آسیب بزرگ برای شهر زنجان داشت، که آن نابود شدن سرمایه اجتماعی بود.

به گزارش همدلی زنجان؛ فارغ از این رخدادهای تلخ و نزدیکی برخی مدیران فعلی و وقت شهرداری به برخی از اعضای شورا که این نزدیکی ها باعث گرفتن پست و ارتقای شغلی آن ها شده، توجه به رویکردهای توسعه ای در شهر زنجان تنها دستاورد ماندگار برای مردم خواهد بود.

شورای پنجم بدون توجه به اسناد بالادستی توسعه در شهر زنجان، رویکرد جزیره ای در پیش گرفت و با هدف گذاری تک پروژه ها تلاش کرد نظر افکار عمومی را جلب کند. آنچه در این فراموش شد کارهای زیرساختی بود. یکی از مسائل مهم در توسعه شهرها، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی است.

بی تردید امروز یکی از چالش های عمده در شهر زنجان نبود حمل و نقل عمومی مناسب است. در وضعیت فعلی شهر زنجان اگر یک شهروند زنجانی خودرو شخصی نداشته باشد، در شهر توان جابجایی ندارد و ساعت ها وقت طلاییش هدر خواهد رفت و با کیفیت ترین شرایط ممکن به مقصدش خواهد رسید.

یکی از سازمان های مهم شهرداری که معمولا مورد غفلت افکار عمومی است، سازمان حمل و نقل بار و مسافر است. متولی حوزه اتوبوسرانی، تاکسیرانی و تنها ترمینال برون شهری زنجان که بعد از سال ها افتتاح هنور کار عمرانی نیمه تمام دارد!

بعد از طرح و جراحی بزرگ ترافیکی توسط شورای شهر زنجان و لیدر اصلی آن کاظم افشارچی و مشاور حقیقیش! که مشخص نشد با کدام طرح و برنامه مطالعاتی و علمی این جراحی عملیاتی شد! که مورد حمایت حمیدرضا حمیدی، کارشناس ارشد جغرافیا و برنامه ریزی شهری شورا و رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا نیز قرار گرفت.

مشکلات خطوط اتوبوسرانی در شهر زنجان برطرف نشد و به باور مردم مشکلات و سردرگمی بیشتری را ایجاد کرد. اینکه در یک شهر پوشش مناسبی از تاکسی و اتوبوس در شهرک های مختلف و نقاط مختلف شرق و غرب و شمال آن جهت تردد وجود ندارد و سیاستگذاران به فکر جراحی فیزیکی مسیرها هستند! خود جای تامل دارد.

در ماه های ابتدایی فعالیت شورای پنجم فرهاد رفیعی از مدیران به حاشیه رانده شده شهرداری با حمایت برخی از اعضای شورا توانست بر صندلی ریاست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زنجان تکیه بزند.

طی این مدت این سازمان نتوانسته با چانه زنی و جلب نظرات مقامات ارشد مدیریت شهری حتی یک خودرو اتوبوس مناسب جدید تولیدی به چرخه ناوگان حمل و نقل عمومی در حوزه اتوبوس اضافه کند. شهرداری همچنان با اتوبوس های مستهلکی که چندین و چند بار تعمیر شده اند! در حال خدمت رسانی به مردم است.

همچنان ترمینال زنجان کار عمرانی نیمه تمام دارد و کارهای آن بعد از سال ها تمام نشده است! وضعیت خطوط اتوبوسرانی در شهر زنجان مورد تایید نیست و سازمان مناسبی ندارد. یک شهروند زنجانی در شهرک شهرآرا، یا گلشهر(به عنوان بزرگ ترین شهرک اقماری زنجان) در غربی ترین و شرقی ترین نقطه شهر بدون خودرو شخصی نمی تواند به راحتی به مقصد هدف خود دسترسی داشته باشد.

مسئولان مدیریت شهری نه از اتوبوس استفاده می کنند نه تاکسی! قطعا درک صحیحی نیز از مشکلات مردم عادی ندارند و نخواهند داشت. در سال های گذشته و چهار سال اخیر هیچ دستاوری در حوزه حمل و نقل عمومی در شهر زنجان حاصل نشده و حتی این وضعیت به شدت تضعیف نیز شده است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
کشف بیش از ۱ کیلو گرم مواد مخدر صنعتی در زنجان
خبر قبلی
آسمانی صاف تا قسمتی ابری در استان زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست