1. اجتماعی
  2. خدمت اخلال‌گران بازار خودرو کشور، خواهیم رسید

کد خبر: 3012

خدمت اخلال‌گران بازار خودرو کشور، خواهیم رسید

 

 

خدمت اخلال‌گران بازار خودرو کشور، خواهیم رسید

پشت‌پرده دستانی است که مردم را به نظام اسلامی بدبین کنند

 

 

 

 

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در سخنان انتقادی از وضعیت بازار خودرو کشور، گفت: ایجاد التهاب در بازار خودرو به دلیل رانت موجب ایجاد اخلال در نظام اقتصادی کشور می شود و سازمان بازرسی کل کشور خدمت اخلال‌گران بازار خودرو کشور خواهد رسید.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ ناصر سراج در آئین افتتاح ساختمان اداری بازرسی کل استان زنجان، با بیان اینکه در رابطه با مسائل بازار خودرو، سازمان بازرسی کل کشور ورود کرده است، اظهار کرد: افرادی ثبت سفارش خودرو را متوقف کردن و مدعی بودند که می خواهند دستورالعملی برای آن بنویسند و سوالی که مطرح است، اینکه چرا الان اعلام می کنید؟ و چرا بعد از تدوین دستورالعمل اعلام نکردید.

وی افزود: چندین هزار خودرو مدل بالا در کشور وجود دارد و ۱۰۰ میلیون برخی خودروها افزایش قیمت داشته اندکه این افزایش قیمت به جیب چه کسی می‌رود؟ به خاطر یک رانت که چند نفر بیشتر هم نیستند چه سرمایه ای عادیشون می شود و مردم بدبین می شوند که این افراد عده قلیلی هستند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه قطعا سازمان بازرسی کشور به این موضوع ورود خواهد کرد، یادآور شد: پشت پرده دستانی است که مردم را به نظام اسلامی بدبین کنند که  فکر ‌نم چنین مسائلی باشد. با جدیت به این موضوع وارد خواهیم شد چرا که این افراد در بازار خوردو ایجاد التهاب کردند.

وی با اشاره به مسائل مختلف مطرح شده در خصوص فساد اداری در کشور، گفت: متاسفانه سیاه نمایی از وضعیت فساد اداری کشور زیاد شده و  نظام جمهوری اسلامی از بسیاری از این اتهامات مبرا است.

سراج با بیان اینکه سازمان شفافیت، کشورهای دنیا را طی سال ۲۰۱۶ مورد بررسی در خصوص فساد اداری قرار داده است، افزود: ۱۷۶ کشور دنیا مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند و از ۱۳ شاخص برای رتبه‌بندی و امتیازدهی به این کشورها استفاده شده است.

 

این مقام مسئول به وضعیت کشورمان در این بررسی اشاره و خاطرنشان کرد: در این بررسی میزان امتیاز کشورها اهمیت زیادی دارد و امتیاز ایران ۳۰ بوده که هر کشوری به ۱۰۰ نزدیک باشد، پاک‌تر است.

وی با بیان اینکه میانگین امتیاز کشورها ۴۳ بوده است، افزود: کشورهایی که بالاترین امتیاز و وضعیت را داشته اند در آسیا شامل سنگاپور و هنگ کنگ بوده و ایران در بین ۲۰ کشور نخست و ۲۰ کشور آخر دنیا قرار ندارد.

سراج یکی از دلایل بروز مشکلات در کشور را فعالیت گروه‌ها و جناح های سیاسی بر علیه یکدیگر برشمرد و تاکید کرد: رسانه ای شدن فعالیت جناح های سیاسی برای متهم کردن یکدیگر به فساد موجب کسب رتبه و وضعیت روانی نامناسب فساد اداری برای کشور شده است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
پروژه ای در شهر زنجان بدون نیازسنجی و تامین مالی مناسب آغاز نمی‌شود
خبر قبلی
نیمی از ردیف‌های متفرقه بودجه ۹۷ کشور حذف شده است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست