آخرین تحولات از تغییرات مدیریتی زنجان + مرد شماره ۱ اقتصادی استانداری تغییر می کند!

با حضور محسن افشارچی، به عنوان استاندار بومی در استان زنجان شاهد آغاز تغییرات مدیریتی در سطح استان بودیم و این تغییرات طی ماه های اخیر به پست های مهم مدیریتی نیز رسید و مدیرکل صمت و راه و شهرسازی نیز تغییر کردند.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ در خصوص تغییرات مدیران سخنان زیادی نقل محافل بوده و هست، اما آنچه که به نظر می رسد حائز اهمیت باشد، سوابق مدیریتی و موفقیت افراد در پست های مدیریتی باشد که به وضوح می توان گفت طی این مدت برخی مدیران همانطور از ابتدا قابل پیش بینی بود، به دلیل سوابق ضعیف مدیریتی، نامرتبط بودن مهارت ها و سوابق اجرایی و… با ضعف های محسوس مدیریتی همراه هستند.

در طی این مدت همانطور که قبلا نیز اشاره شد، مسیر تغییر مدیریتی در استان ادامه پیدا کرد و با پیگیری های حسن شجاعی، نماینده ابهر، خرمدره و سلطانیه بعد از انتقادات فراوان و مصداقی از مسعود بیات منش، تغییر در اداره کل راه و شهرسازی محقق شد و معاون بیات منش، سرپرست این اداره کل شد تا ببینیم این پافشاری بعد از این تغییر چه نتایح محسوسی خواهد داشت و آیا نگاه متوازن به استان در دستورکار این مدیر خواهد بود یا به دلیل تاثیر پیگیری نماینده، برخینگاه ها صرفا در حوز انتخابیه شجاعی معطوف خواهد شد. این موضوع را زمان بهتر قضاوت خواهد کرد.

اما تغییر دیگر مدیرکلی صمت بود که مطابق شنیده ها که از ماه های قبل بر سر زبان ها بود،گلشنی جای فغفوری را گرفت. این مدیرکل جدید هرچند در شرایط فعلی نیروی رسمی دولت نیست، اما در حوزه معدنی حوزه تولید استان زنجان مشغول به کار بوده است. برخی این تغییر را مثبت و برخی نیز کاملا منفی ارزیابی می کنند. دلایل افراد مخالف این است که فغفوری وزن مدیریتی بالاتری داشته اما گلشنی سال ها است در حوزه مدیریت دولتی دور بوده و وزن مدیریتی فغفوری را ندارد.

در خصوص عملکرد مدیرکل جدید صمت، زمان و شاخص های توسعه صنعتی، معدنی و… در ماه های آتی بهتر قضاوت خواهد شد. از اینرو باید به گلشنی زمان داد تا مشخص شود گزینه طیف و حلقه مسلط مدیریتی و سیاسی در استان مسیر صنعتی استان را به چه سمتی و با چه کیفیتی به حرکت در خواهد آورد.

اما یکی از مهم ترین تغییرات که در ماه های گذشته مطرح بوده تغییر معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان است. در گزارش قبلی گفتیم که حلقه انتصابات قصد دارد، قاسملو را به ریاست سازمان برنامه و بودجه ببرد و جایگزین وی فرد دیگری باشد. در حالی این رویکرد غالب در حلقه انتصابات مطرح است که قاسملو جزو معدود مدیران با تحصیلات و سوابق مرتبط مدیریتی در این حوزه بوده که نه حاشیه ای داشته و نه عملکرد بدی و در برخی شاخص ها همچون کنترل تورم در استان نیز توفیقاتی حاصل شده است.

حال دلایل فنی این تغییر مشخص نیست. اما با توجه به اینکه سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز مشخص شده ظاهرا رفتن قاسلمو به برنامه و بودجه نیز شاید! منتفی است. اگر در دستور کار باشد که به نظر منطقی است و اگر نه باید دید استاندار زنجان و حلقه انتصابات استان با چه معیاری دست به این تغییر می زنند. اما نکته قابل تامل اینکه حسن محمدی، مدیرکل بازرسی استانداری زنجان در تلاش است به عنوان معاون هماهنگی امور اقتصادی مصنوب شود!

*حسین محمدی*در خردادماه سال جاری بعنوان سرپرست اداره کل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امورحقوقی استانداری زنجان منصوب شد. حسین محمدی پیش از این معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان بود که  جایگزین حسین همپا در استانداری زنجان شد. حال ظاهرا قرار است جای مدیری برود که حداقل در رزومه، سوابق و علم اقتصاد از حسن محمدی بسیار بالاتر است!

اگر تصمیم حلقه انتصابات در استانداری بر این تغییر باشد، مدیری که سوابق فعالیتی فرهنگی و دانشجویی دارد، در بالاترین مقام هماهنگی اقتصادی در استان زنجان فعالیت خواهد کرد. زمان نیز قاضی منصفی در خصوص عملکرد احتمالی حسین محمدی(در صورت انتصاب) در خصوص مسائل اقتصادی استان خواهد بود.

در حلقه انتصابات استان زنجان از نماینده مجلس، استاندار، مشاور ارشد وی و برخی افراد و نهادهای در سایه مشارکت دارند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
مددجویان
خبر قبلی
وضعیت فاضلاب زنجان نگران کننده است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست