پیش از آغاز پیک بار تابستان انجام شد:

اتصال نیروگاه دو مگاواتی روی پرور زنجان به شبکه توزیع برق سراسری

​با هدف  به تامین برق پایدار در پیک بار سال ۱۴۰۲، نیروگاه مقیاس کوچک ۲  مگاواتی روی پرور وارد مدار شد.

به گزارش همدلی‌زنجان؛  همزمان با عید سعید فطر نیروگاه‌ گازی  ۲ مگاواتی روی پرور وارد مدار شده و به شبکه سراسری توزیع برق متصل شد.

پیام جوادی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با اعلام این خبر گفت: با هدف کمک به تامین برق پایدار در پیک بار سال ۱۴۰۲ این نیروگاه با ظرفیت  ۲   مگاوات تولید انرژی برق و صرف مبلغ  بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار، توسط بخش خصوصی احداث و وارد مدار تولید برق  شده و به شبکه توزیع برق سراسری متصل شد.

وی افزود: این پنجمین نیروگاه گازی مقیاس کوچک استان زنجان بوده که عملیات اجرایی اتصال به شبکه سراسری از آبانماه سال گذشته آغاز و پایان فروردین ماه ساجاری به پایان رسید.

وی تصریح کرد: از مجموع  ۲۲ هزار ۶۹۰  کیلووات نیروگاه های مقیاس کوچک در حوزه شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان تعداد ۵ نیروگاه گازی به ظرفیت ۱۱۶۰۰ کیلووات ،۹۱  نیروگاه خورشیدی به ظرفیت  ۱۱ هزار و ۲۳۵ کیلووات   و ۱ نیروگاه بادی به ظرفیت ۱۲۵ کیلووات هم اکنون در استان فعال می باشد.

گفتنی است این نیروگاه گازی مقیاس کوچک با قرارداد خرید تضمینی ۵ ساله احداث شده که از مزایای این طرح دولت می توان به سرمایه گذاری مطمئن در حوزه انرژی و خرید تضمینی توسط دولت برای حداقل مدت ۵ سال، آلایندگی کم و امکان نصب در فضای شهری، جلوگیری از خاموشی برق، افزایش بازده تولید برق و کاهش اتلاف انرژی در صورت قرارگیری مولد در مجاورت مصرف کننده اشاره نمود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
صمد یوسفی اصل به عنوان رئیس اتاق بازرگانی زنجان انتخاب شد
خبر قبلی
کمک ۹ میلیارد تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد مالی
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست