ارائه هر گونه خدمات اجتماعی منوط به ارائه کارت پایان خدمت است

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان با اشاره به ماده ۱۰ قانون خدمت وظیفه عمومی گفت: ارائه هر گونه خدمات اجتماعی منوط به ارائه کارت پایان خدمت است.

سرهنگ “فتح اله ندرلو ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار کرد: برابر ماده ۱۰ قانون خدمت وظیفه عمومی انجام امور زیر مستلزم ارائه مدرک دال بر رسیدگی وضع مشمولیت مراجعه کننده از معاونت وظیفه عمومی است.

دریافت هرگونه وام و کمک های کشاورزی و صنعتی و دامداری و مسکن از طریق بانک ها و وزارتخانه ها و موسسات دولتی وابسته به دولت و نهادهای قانونی.
کاندیدا شدن جهت انتخابات مجلس شورای اسلامی و سایر شوراها و انجمن های قانونی.
تحویل اصل گواهی نامه یا پایان نامه دوره های تحصیلی دیپلم و بالاتر از وزارتخانه مربوطه.
صدور پروانه کسب و اجازه اشتغال و عضویت در شرکت های تعاونی.
دریافت مستمری از سازمان های دولتی و وابسته و نهادهای قانونی.
استخدام به هرصورت (رسمی، پیمانی، روزمزد و خریدخدمت) در وزارتخانه ها و موسسات دولتی و وابسته به دولت و نهادهای قانونی و شرکت های دولتی.

ماده ۵۸ ( اصلاحی ۲۲/۸/۱۳۹۰ ) مشمولان خدمت وظیفه عمومی که برای رسیدگی و یا اعزام جهت طی دوره ضرورت احضار میشوند چنانچه در مهلت یا موعد مقرر خود را معرفی نکنند همچنین مشمولینی که معافیت موقت دریافت داشته اند و پس از انقضاء مدت اعتبار ، ظرف یک ماه برای تجدید رسیدگی خود را معرفی نکنند غایب شناخته می شوند پس از معرفی یا دستگیری در صورتی که طبق مقررات این قانون قادر به خدمت و بلامانع تشخیص داده شوند به خدمت اعزام می گردند و با آنان به ترتیب زیر رفتار می شود.
۱- مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح تا سه ماه و در زمان جنگ تا پانزده روز باشد سه ماه اضافه خدمت و چنانچه مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح بیشتر از سه ماه و در زمان جنگ بیش از پانزده روز باشد به شش ماه اضافه خدمت تنبیه می گردند.
۲- مشمولینی که مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح از یک سال و در زمان از دوماه تجاوز نماید علاوه بر اعمال اضافه خدمت مذکور در بند (۱) فراری محسوب می شوند و به مراجع صالح قضایی معرفی می گردند.

ماده ۶۲ – استخدام مشمولان به طور کلی در وزارتخانه ها و موسسات وابسته به دولت و در کارخانه ها و کارگاهها و موسسات خصوصی بدون داشتن معافیت دائم ممنوع است.
تیصره : استخدام مشمولان غیر غایب در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با رعایت مقررات این قانون از محدودیت مقرر در موارد مستثنی است .

ماده ۶۳- استخدام کننده یا استخدام کنندگان مشمولین غایب در وزراتخانه ها و موسسات دولتی و وابسته به دولت و نهادها برای هر یک از افراد اول و دوم به کسر نصف حقوق از ۶ ماه الی یکسال و در صورت تکرار سه مورد یا یبشتر به انفصال دائم از خدمت توسط دادگاه صالحه محکوم خواهند شد.

ماده ۶۳ مکرر ( الحاقی ۲۲/۸/۱۳۹۰ ) کسانی که به نحوی مشمولین غایب را در موسسات دولتی و غیر دولتی از قبیل کارخانه ها ، شرکتها ، آموزشگاهها ، کارگاهها ، بنگاه ها ، مغازه ها ، و تعمیرگاه ها به کارگیری نمایند توسط نیروی انتظامی ، وزراتخانه های ( تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ) و ( صنعت و معدن و تجارت ) شناسایی و به محاکم صالحه قضایی معرفی می شوند مجازات این گونه افراد برای بار اول هزینه سالانه یک سرباز و برای بار دوم بیشتر هزینه سالانه سه سرباز است .
تبصره : ثبت نام در مراکز آموزشی خصوصی و آزاد برای ارائه آموزش به منزله بکارگیری محسوب می شود و مشمول این مجازاتها است .

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان معرفی شد
خبر قبلی
بسکتبالیست‌های زنجانی تیم شیمیدر قم را شکست دادند
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست