1. اخبار استان
  2. از ساخت چند تقاطع در شهر زنجان تا خرید فیلم پری

کد خبر: 28622

در جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنحان چه گذشت؟

از ساخت چند تقاطع در شهر زنجان تا خرید فیلم پری

جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان صبح روز سه شنبه ۱۰ آبان ماه برگزار شد.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ این جلسه شورای اسلامی شهر زنجان حواشی نیز داشت. از وارد کردن ابهام به یکی از لوایح توسط یک عضو شورا تا جابجایی ردیف های بودجه شهرداری و برخی هزینه های فرهنگی که مورد تصویب اعضای شورای اسلامی شهر زنجان رسید.

در ابتدای جلسه مجید ناصحی مقدم، رئیس شورای اسلامی شهر زنجان به حوادث اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: پشت حوادث اخیر در کشور آمریکا است و کسی که به این باور نرسیده اسلام و انقلاب را نشناخته است. دولت آمریکا با همدستی برخی از کشورهای منطقه همچون سعودی و رسانه وابسته به آن علیه کشور اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه در کشور سوءمدیریت در گذشته بوده و نقص های اقتصادی محصول کسانی است که باور به مدیریت انقلابی و جهادی نداشتند، افزود: از نسخه های غربی برای کشور استفاده کردند که به ما ارث رسیده است. همه ملت باید یکپارچه باشند. با تمام توان در راستای بهبود زندگی ک معیشت مردم تلاش کنیم.

 

به شهروندان زنجان اطلاع رسانی خوبی انجام شود

در این جلسه حسین حمزه لو پاک، عضو شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به ظرفیت های قانونی ایجاد شده در خصوص پرداخت عوارض از طرف شهروندان، گفت: نرخ پرداخت عوارض نوسازی تبصره ای دارد که قانون گذار پیش بینی کرده اگر طی یک سال آتی یعنی تا مرداد سال ۱۴۰۲، اگر شهروندان در خصوص تعیین تکلیف عوارض نوسازی خود اقدام کنند شامل بخشودگی جرائم می شوند. این موضوع توسط شهرداری به خوبی به مردم زنجان اطلاع رسانی شود.

وی با اشاره به اینکه پرداخت عوارض نوسازی در سالیان گذشته به دلیل عدم ارسال دقیق فیش ها و… برای مردم مشکلاتی ایجاد کرده بود، افزود: در این خصوص به مردم اطلاع رسانی مناسب انجام شود. همچنین در خصوص منابع درآمدی خوبی برای شهرداری طی ماده قانونی تخلفات رانندگی پیش بینی شده است که در حوزه حمل و نقل بار خودرویی می تواند موثر واقع شود.

 

اصلاح هندسی میدان سپاه و مدیریت چه شد؟

منصور مرادلو، دیگر عضو شورای اسلامی شهر زنجان نیز در این جلسه با طرح چند سوال از شهردار زنجان خواستار پیگیری و ارائه پاسخ شد. وی با بیان اینکه تردد در مسیر آرامستان نیازمند توجه جدی است، اظهار کرد: اصلاح هندسی میدان سپاه، میدان مدیریت و … که حجم ترافیک بالایی دارند، باید در اولویت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه رفتن به غرب زنجان به خصوص در ساعات عصر و روزهای پنج شنبه و جمعه دشوار بوده و ترافیک زیادی در مسیر آرامستان وجود دارد، افزود: باید به مشکلات ترددی در این مسیر توجه کرد.

مرادلو یادآور شد: ساختمتن بانک ملت بعد از چند سال نیمه کاره مانده است. کانکس بسیار نامطلوب که چهره شهر را مخدوش کرده است. شهرداری چرا اجازه تسخیر معبر را داده است. اول کوچه زند کل ساختمانی دارای نمای شیشه ای است. آیا مجوزی برای این کار بوده است؟

 

طوری سخن گفته می شود که شهرداری فقط هزینه می کند

حسنی، عضو شورای اسلامی شهر زنجان نیز با بیان اینکه برخی شبهات در خصوص تحقق بودجه شهرداری و موفقیت در اجرای پروژه های عمرانی ایجاد شده است، اظهار کرد: طوری سخن گفته می شود که شهرداری یک پول آماده ای گرفته و دارد فقط هزینه می کند. اطلاع رسانی به ویژه در خصوص پیگیری مسائل و جلسات انجام شود. گفته می شود بیشتر تحقق بودجه از مالیات ارزش افزوده بوده و شهرداری پوز می دهد. شهردار زنجان در این خصوص اطلاع رسانی درستی انجام دهد.

 

افزایش نزدیک پنج برابری بودجه عمرانی

علیرضا فیروزفر، شهردار زنجان در این جلسه با بیان اینکه برای سال پیش رو چند هدف عمده تدوین شده است، اظهار کرد: محورهای مهم در حوزه تسهیل تردد  و روان سازی ترافیک شهری و زیباسازی شهری است.

وی با اشاره به اینکه رویکرد جامع در حوزه تردد و ترافیک شهری داریم، خاطرنشان کرد: نمی توان به مشکلات ترافیکی در شهر دید نقطه ای داشته باشیم. اگر نقطه ای نگاه کنیم در یک میدان می توانیم تسهیل تردد ایجاد کنیم اما در دید درست و علمی با مطالعات دقیق که اخیر صورت گرفته روش درست کار تسهیل ترافیک در یک نقطه از شهر باعث انتقال آن به معابر دیگر می شود.

شهردار زنجان یادآور شد: ترافیک را باید از مرکز شهر بیرون بکشیم. با نقطه ای کار کردن کاری درست نخواهد شد و مطابق برنامه ریزی انجام شده ساخت چندین تقاطع غیرهمسطح  پیش بینی شده است. میدان بسیج، میدان جهاد، مسیر آرامستان زنجان جزو اولویت های مهم هستند.

وی اظهار کرد: مطالعه از سه راه امجدیه تا خروجی شهر تا آرامستان انجام شده و ۹ سناریو پیش بینی شده است.  توافق نامه ای با قرارگاه خاتم الانبا داریم که بسیار حجیم است. یک بخشی در آن پارک هاشمی نژاد بود که به قرارداد رسیده است. بقیه آن ظرفیت دارد.

فیروزفر از افزایش نزدیک پنج برابری بودجه عمرانی شهر خبر داد و گفت: این افزایش را نمی توان صرفا به ارزش افزوده ربط داد.

 

در پایان این جلسه برخی از لوایح در صحن علنی طرح و مورد تصویب اعضای شورای اسلامی شهر زنجان قرار گرفت.

 

از جمله آن ها می توان به کمک و مساعدت به شهروندان، خرید فیلم پری به مبلغ ۱۳۵ میلیون تومان توسط شهرداری زنجان و از ردیف بودجه اجرای برنامه های آموزشی، مذهبی، فرهنگی و هنری، جابجایی برخی از ردیف های بودجه شهرداری زنجان، واگذاری یک کانکس به یک یکی از ایثارگران، مساعدت برای اجرای برنامه راهیان نور و… اشاره کرد.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
 اولین شرط حکمرانی …
خبر قبلی
توسعه پوشش گیاهی راهی برای حفظ منابع آب و خاک
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست