امکانات بهزیستی زنجان برای یاری به نیازمندان بسیج شده است

 مدیرکل بهزیستی استان زنجان در پی کاهش شدید دما و بودت هوا گفت :همزمان با دستور وزیر تعاون ،کارو رفاه اجتماعی و تاکید رئیس سازمان بهزیستی کشور جهت کمک به افراد بی سرپناه در معرض آسیب و سرما زدگی و با اعلام آماده باش بهزیستی استان زنجان کلیه امکانات ادارات و مراکز شبانه روزی، مراکز نگهداری و سرپناه معتادین جهت یاری رسانی به نیازمندان بسیج شد.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ محمد محمدی در جلسه کمیته بحران که در خصوص ساماندهی افراد بی خانمان در ایام جاری با توجه به کاهش دمای شدید و برودت هوا برگزار شد ، از آماده باش تمامی ادارات بهزیستی شهرستانها و مراکز ارائه دهنده خدمات مراکز ماده ۱۵وماده ۱۶، شلتر، مراکز کاهش آسیب ، مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد دارای سو مصرف مواد جهت پذیرش معتادین بی خانمان ، مراکز شبانه روزی و هماهنگی با گرمخانه های فعال شهرداری در سطح استان خبر داد.

وی بر پذیرش ویاری رسانی مراکز اورژانس خدمات اجتماعی ، مراکز قرنطینه ،مراکز نگهداری وگشت زنی خودروهای سیار ۱۲۳ در سطح استان به منظور ساماندهی افراد آسیب دیده و بی خانمان  تاکید کرد و گفت :اقلام بهداشتی و مواد غذایی جهت حضور این افراد تهیه گردیده است.

این مقام مسئول  با  تحلیل وضعیت فوری و شناسایی ظرفیت های موجود جهت اسکان سریع و یاری رسانی به موقع به افراد نیازمند و بدون سرپناه ، تصریح کرد :تدارک و پیگیری جهت تهیه  اقلام غذایی و دارویی مورد نیاز ، پیگیری وضعیت گرمایشی کلیه مراکز و ادارات بهزیستی در سراسر استان و همکاهنگی لازم با دستگاههای ذیربط و شرکای اجتماعی صورت پذیرفته است.

محمدی از انجام تعاملات لازم برون سازمانی با دستگاه های استانی مرتبط با امر ساماندهی افراد بی سرپناه و بی خانمان بویژه شهرداری و اسـتانداری بـا تاکیـد بر فوریت موضوع و تسـریع در امر اسـکان و تـامین غـذا برای اقشار فوق الـذکر در گرمخانه ها و شلترهای استان با رعایت پروتکل های بهداشتی و با هماهنگی بهزیستی استان خبرداد و تصریح کرد: سرپناه معتادین زنجان در خیابان خیام جنوبی جنب پل سیدالشهدا دارای پذیرش است و در شب گذشته نزدیک به۵۰  معتاد بی خانمان را پذیرش کرده است .

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت :متناسب با گروه های هـدف هر حوزه (توانبخشـی، اجتماعی و پیشـگیری) هماهنگی های لازم بـا مراکز تابعه اعم از مراکز دولتی و غیردولتی، انجمن ها و موسـسات خیریه و …جهت پـذیرش فوری و ارایه خدمات به گروه های هدف با قید فوریت صورت پذیرفته است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد : در چند روز اخیر با اجرای طرح جمع آوری معتادین متجاهر ۱۵۰ نفر درکمپ اجباری شهرستان زنجان اسکان داده شده و دیگر افراد بی خانمان  نیز در مرکز سرپناه شلتر مستقر شدند.

وی یادآور شد: در شهرستان ابهر نیز هماهنگی های لازم جهت پذیرش در کمپ های ترک اعتیاد  و گرمخانه شهردای این شهرستان صورت گرفته است که در صورت گزارش یا مشاهده این قبیل افراد به بهزیستی اطلاع رسانی می گردد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
۱۱ بیمار کرونایی جدید در استان زنجان
خبر قبلی
شرایط جوی در استان زنجان پایدار است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست