1. اقتصادی
  2. ایران رکورد دار رشد تولید سالانه فولاد در سال ۲۰۲۰

کد خبر: 19818

ایران رکورد دار رشد تولید سالانه فولاد در سال ۲۰۲۰

✍️مونا مشهدی رجبی

نکته مهم این است که ایران رکورد بالاترین رشد تولید سالانه را در سال ۲۰۲۰ شکست و توانست جایگاه ویژه ای در بازار فولاد خاورمیانه به خود اختصاص دهد. این رکورشکنی در سالی که دنیا با چالشهای اقتصادی زیادی دست به گریبان بود و همه گیری کرونا بخشهای مختلف اقتصاد دنیا را تضعیف کرده بود، مهمترین خبر در دنیای فولاد بود.

گزارش منتشر شده توسط اتحادیه بین المللی آهن و فولاد نشان می دهد در سال قبل ۴۵.۵ میلیون تن فولاد در خاورمیانه تولید شد که نسبت به سال ۲۰۱۹ با افزایش ۲.۵ درصدی همراه بود . ایران بالغ بر ۶۵ درصد از فولاد تولید شده در خاورمیانه را تولید کرده است و سهم این کشور در تولید فولاد در خاورمیانه نسبت به سال ۲۰۱۹ با افزایش ۸ درصدی همراه بوده است.

به همین دلیل این اتحادیه ایران را برنده بازار فولاد دنیا در سال گذشته معرفی کرد. نشریه اس اند پی گلوبال در این مورد نوشت:«در سالی که بحران در اقتصاد دنیا وجود داشت و شرکتهای فولادسازی با چالشهای زیادی روبرو بودند، ایران توانست رکورد رشد تولید و رکورد سهم بالای تولید در خاورمیانه را به خود اختصاص دهد و جهان را شگفت زده کند.»

تولید فولاد دنیا با کاهش ۰.۹ درصدی همراه بود

این گزارش نشان داد در سال ۲۰۲۰ میلادی ۱.۸۶ میلیارد تن فولاد در دنیا تولید شده است که نسبت به سال قبل از آن ۰.۹ درصد کمتر بود و تمامی کشورهای دنیا به استثنای سه کشور ایران و ترکیه و چین ، کاهش تولید را تجربه کردند . این سه کشور با افزایش حجم تولید خود توانستند بخش زیادی از افت تولید دنیا را جبران کنند و بار ایجاد توازن نسبی در بازار را به دوش بکشند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
غذای سنتی زنجان ” پیازو”
خبر قبلی
۸۶ موارد مثبت کرونایی سرپایی و ۵ کرونایی بستری در زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست