1. اخبار استان
  2. بیماری بوتولیسم در زنجان ۲۵ نفر را راهی بیمارستان کرد

کد خبر: 17340

بیماری بوتولیسم در زنجان ۲۵ نفر را راهی بیمارستان کرد

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان از مشاهده بیماری بوتولیسم در زنجان خبر داد و گفت: بیماری بوتولیسم در زنجان ۲۵ نفر را راهی بیمارستان کرد. شهروندان تا اطلاع ثانوی لبنیات محلی را از مکان‌های معتبرتهیه کنند.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ علیرضا آرمانی‌کیا با بیان این مطلب، اظهار کرد: این تعداد شهروند بستری شده در بیمارستان‌های زنجان به دلیل مصرف لبنیات آلوده دچار بوتولیسم شده اند. بیماری بوتولیسم در استان زنجان در دو هفته گذشته مشاهده شده است واز ۲۵ مبتلا بجز ۷ بیمار بستری شده بقیه ترخیص شده اند.
وی اختلال دید (دو بینی)، ضعف جسمی، احساس خستگی، درگیری عضلات قفسه سینه، مشکلات تنفسی، بی‌حالی و سستی، صحبت‌های نامشخص که به تدریج مشهودتر می‌شود، خشکی دهان را ازعلائم بیماری بوتولیسم عنوان کرد.
 آرمانی‌کیا با بیان اینکه در زمان ۱۸ الی ۳۶ ساعت بعد از خوردن موادغذایی دارای سم بوتولینوم علائم بیماری بوتولیسم بروز خواهد کرد، افزود: به شهروندان توصیه می‌کنم از لبنیات پاستوریزه استفاده کنند و در صورت استفاده از لبنیات محلی از مراکزی که اصول بهداشتی را رعایت می‌کنند خریداری کرده و در دمای بالای ۸۵ درجه به مدت ۵ دقیقه همانند کنسرو بجوشانند.
معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی استان تاکید کرد: این بیماری مشکلات حاد تنفسی ایجاد می‌کند واما تاکنون هیچ فردی فوت نکرده است.
گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
حباب ترس در بورس ترکید
خبر قبلی
کلاهبرداری به بهانه ثبت‌نام در سامانه سجام
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست