1. اخبار استان
  2. تحقق ۱۱۷ درصد از صادرات هدفگذاری شده استان زنجان

کد خبر: 30254

در سال 1401؛

تحقق ۱۱۷ درصد از صادرات هدفگذاری شده استان زنجان

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: بر اساس عملکرد صادرات استان در سال ۱۴۰۱ ، ۱۱۷ درصد از میزان صادرات هدفگذاری شده محقق شده است.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ مجید گلشنی اظهار کرد: در سال گذشته میزان هدفگذاری صورت گرفته در ابتدای سال ۴۹۱ میلیون دلار بود که در پایان سال ۵۷۹ میلیون دلار محقق گردید و این میزان حاکی از تحقق ۱۱۷ درصدی هدفگذاری صورت گرفته است.

وی با اشاره به افزایش ۶ کشور به کشورهای مقاصد صادراتی استان یادآور شد : هم اکنون عمده کشورهای هدف صادراتی استان شامل ترکیه ، عراق، امارات، پاکستان، هند، آذربایجان، عمان، آفریقای جنوبی، روسیه و اسپانیا می باشد.

این مقام مسئول در ادامه از توسعه محصولات و تنوع سازی کالا و خدمات صادراتی استان خبر داد و تصریح کرد : در سال گذشته شاهد افزایش ۲۱ محصول به محصولات صادراتی استان بودیم که شمش روی ، ترانسفورماتور و متعلقات ، پروفیل ، میلگرد ، نبشی ، شمش فولادی ، مفتول مسی ، کنسانتره روی ، کاغذ فلوتینگ و تست لاینر ، مقوا ، شمش سرب ، لبنیات و ….. از جمله عمده تولیدات صادراتی استان می باشند.

مدیر کل صنعت ، معدن و تجارت استان در خصوص وضعیت واردات استان افزود : در سال گذشته ۵۹۰ هزار تن واردات به ارزش ۵۰۴ میلیون دلار صورت گرفته است که عمده اقلام وارداتی شامل خمیر چوب، کاغذ و مقوای بازیافتی- توتون، پلی آمید و نوار پلاستیکی، ماشین آلات خط تولید، نخ پلی آمید و نخ پلی استر، لایه جاذب و انتشار و …. به کشور های ترکیه ، سوئیس ، امارات متحده عربی، آلمان، اسلواکی، سنگاپور، ایتالیا، چین، هنگ کنگ و اسپانیا می باشد.

این مقام مسئول خاطر نشان ساخت : ارزش صادرات غیر نفتی استان به واردات ۹۱.۲۷ درصد است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
۳۱۶۷ معلم زنجانی حامی طرح اکرام هستند
خبر قبلی
۱۱۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های بازآفرینی در زنجان هزینه شد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست