1. اجتماعی
  2. توزیع ۳ هزار بسته غذایی در بین نیازمندان زنجانی

کد خبر: 18524

همزمان با هفته بسیج؛

توزیع ۳ هزار بسته غذایی در بین نیازمندان زنجانی

 فرمانده سپاه ناحیه زنجان  با اشاره به هفته بسیج، گفت: مرحله جدید رزمایش کمک مومنانه در هفته بسیج اجرا می‌شود که طی این مرحله تعداد ۳هزار بسته غذایی کمک معیشتی بین جامعه هدف توزیع می‌شود. بسیج امروز در حال پویایی و ادامه حیات است و در خدمت رسانی به مردم از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نیست.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛  سرهنگ محسن سهندی به خدمات‌رسانی‌های بسیج در عرصه مبارزه با ویروس کرونا اشاره و اظهار کرد: بسیج شهرستان زنجان بلافاصله پس از ابلاغیه ستادکل نیرو‌های مسلح مبنی بر تشکیل ستاد مقابله با کرونا، اقدام به تشکیل قرارگاه زیستی بسیج کرد و برهمین اساس ۹ قرارگاه پدافند زیستی در بسیج شهرستان تشکیل شد که ۶ قرارگاه مختص استان و ۳ قرارگاه روستایی به موازات بخش‌های مختلف شهرستان تشکیل شد

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) برای استمرار رزمایش کمک مومنانه گفت: تاکنون بیش از ۶۸ هزار بسته غذایی کمک معیشتی و بیش از ۱۲۸ هزار پرس غذای گرم و بیش از ۶۲ هزار بسته بهداشتی توزیع شده که مرحله هفتم این رزمایش در هفته بسیج اجرا می‌شود که طی این مرحله تعداد ۳هزار بسته غذایی کمک معیشتی بین جامعه هدف توزیع می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه زنجان با اشاره به برنامه‌های امسال هفته بسیج شهرستان زنجان، گفت:برنامه‌های امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا با محوریت فضای مجازی برگزار می‌شود و رویکرد این برنامه‌ها نهضت خدمت خالصانه و مومنانه در طول هفته بسیج می‌باشد.

وی یادآور شد: بیش از یک هزار برنامه تحت ۵۰ سرفصل با محوریت پایگاه‌های مقاومت در سر فصل‌های مختلف اعم از فرهنگی، عقیدتی، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی، بصیرت افزایی، یادواره مجازی و… برگزار خواهد شد.

سهندی افزود: اجرای طرح جواد الائمه به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی در محله‌های آسیب پذیر، کارگاه تحکیم بنیان خانواده و ترویج سبک زندگی ایرانی-اسلامی بصورت مجازی، اجرای طرح میز خدمت، رزمایش طرح ثامن و بارگذاری مطالب سیاسی و پرسش و پاسخ با حضور کارشناسان در فضای مجازی، برپایی ایستگاه‌های سلامت، برپایی ایستگاه‌های جمع آوری کمک‌های مومنانه، طرح اکرام محسنین و ایثارگران،بخشی از برنامه‌های این هفته است. 

وی افزود: در این هفته علاوه بر برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی، افتتاح و تحویل ۶ پروژه خانه محروم، بهره برداری از ۲ طرح انتقال آب کشاورزی، افتتاح ۱۲ واحد پایگاه مقاومت بسیج با مساحت ۸۵۰ متر مربع، افتتاح ساختمان حوزه مقاومت بسیج شهید باهنر با مساحت ۴۰۰ متر مربع، شروع پروژه آبرسانی برای ۲ روستای دیگر در دست اقدام خواهد بود.

سهندی در پایان اضافه کرد: همچنین برنامه هر مسجد یک سنگر نیز در این هفته آغاز خواهد شد که در این طرح شناسایی بیماران از طریق شبکه محله‌ای، معرفی به مراکز جامع سلامت منتخب، تسهیل هدایت بیمار به درمانگاه، نقاهتگاه و بیمارستان مطابق فرایند تعریف شده دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت و همچنین پشتیبانی و حمایت از بیماران در دوره قرنطینه با رفع موانع معیشتی از جمله اهدای بسته‌های کمک معیشتی به خانواده بیماران با استفاده از ظرفیت جوانان بسیجی مومن، امین و معتمد محل از جمله اهداف این طرح است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
گذشت از قصاص قاتل بعد از ۲۰ سال در ابهر
خبر قبلی
آغاز محدودیت های کرونایی در استان زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست