راه‌اندازی تنها زنجیره تولید گوشت بوقلمون کشور در استان زنجان

راه‌اندازی تنها زنجیره تولید گوشت بوقلمون کشور در استان زنجان

فعالیت ۲۵ واحد پرورش بوقلمون در استان

 سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: استان زنجان یکی از استان های موفق کشور در زمینه پرورش بوقلمون بوده و در حال حاضر ۲۵ واحد پرورش بوقلمون در سطح استان فعال است.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ محمدعلی صادقی با اشاره به فعالیت ۲۳ واحد پرورش بوقلمون گوشتی در استان زنجان خاطرنشان کرد: ظرفیت این واحدها در مجموع به ۱۵۶ هزار و ۷۰۰ قطعه در هر دوره می رسد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر همچنین دو واحد پرورش بوقلمون مادر در استان زنجان فعال است که ظرفیت آن ها در مجموع بیش از ۱۰ هزار قطعه در سال برآورد شده است.

صادقی با بیان اینکه استان زنجان سهم ۶۰ درصدی در تولید و تامین جوجه یک روزه بوقلمون گوشتی کشور دارد، افزود: زنجان دومین استان تولید کننده گوشت بوقلمون در کشور به حساب می آید.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از تولید ۳۳ هزار و ۲۰۰ تن گوشت بوقلمون طی سال گذشته در این استان خبر داد و بیان داشت: هم اکنون ۲ هزار و ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در واحدهای پرورش بوقلمون استان مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به اینکه اولین و تنها زنجیره تولید گوشت بوقلمون کشور در استان زنجان راه اندازی شده است، اضافه کرد: گوشت بوقلمون تولیدی استان علاوه بر تامین نیاز استان به سراسر کشور ارسال می شود.  

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
۱۳۸ واحد مسکن ۲ معلولین به مددجویان بهزیستی زنجان واگذار شد
خبر قبلی
خط و نشان علی وقفچی به استاندار زنجان با چه منطقی؟
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست