مدیر کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان زنجان گفت: درآمد ۶ ماهه نخست سال جاری این ادارهکل نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۸ درصد رشد داشته است.
به گزارش همدلیزنجان؛ قزوینیان در هفتمین جلسه کمیته درآمد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ضمن تشریح نتایج رصد و تحلیل عملکرد اداره کل در ۶ ماهه نخست سال جاری، اظهار کرد: به منظور افزایش درآمد اداره بهتر است اقدامات عملیاتی تر در دستور کارها قرار گیرد .
وی در ادامه به حمل محصولات معدنی تحت صحابت بارنامه اشاره کرد و گفت: در این بخش نیاز است تا اقدامات اصولی صورت گیرد تا شاهد افزایش ایمنی و بهبود وضعیت جاده در مسیر معادن باشیم.
قزوینیان بر ضرورت تشکیل جلسه با حضور هرچه پررنگتر و بیش از پیش نمایندگان قضایی، صمت و فعالان بخش معدن و لزوم تلاش همه ارگانها برای سهولت در برخورد قانونی مطابق با اختیارات این اداره کل در حوزه معادن تأکید و اعلام کرد: با توجه به ماهیت فرابخشی بودن این موضوع، راهداری و حمل و نقل جادهای در راستای ایفای نقش، وظایف و تکالیف محوله، پیگیری موضوعات اولویتدار با حمایت دیگر ارگانها چون پلیس و قوه قضائیه را در دستور کار دارد.
در ادامه این جلسه زهرا میرصدری، معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل پس از ارائه گزارش عنوان کرد: درآمد اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان زنجان در ۶ ماهه اول ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۸ درصد رشد داشته است.
۳۰ درصد فرار بار
علی مدقالچی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جادهای استان نیز با اشاره به اینکه تناژ واقعی بار کامیونهای معادن در اکثر موارد به درستی اعلام نمیشود، اظهار کرد: تناژ بالاتر از استاندارد کامیونهای معادن، ضمن تخریب جادهها، به دلیل عدم حمل بار با بارنامه در بیشتر معادن، ضمن تضییع حقوق و عوارض دولتی، موجب تخریب و خسارت به جادهها میشوند.
وی با بیان اینکه متاسفانه معادن به ندرت در ترمیم راههای تخریب شده، مشارکت میکنند، گفت: حمل استاندارد بار و تناژ مجاز کامیونهای معادن و صدور بارنامه موجب جلوگیری از تخریب جادهها، کاهش تصادفات و صرفهجویی در هزینههای ترمیم آسفالت راهها خواهد شد.
مدقالچی با ابراز تاسف از عدم دریافت بارنامه از سوی برخی از مجموعههای اقتصادی به ویژه معدن گفت: بارنامه، سند حمل قانونی است که در قانون کشور صراحتا به دریافت بارنامه برای حمل هر کالایی اشاره شده و بر این اساس خودروهای سنگین نمیتوانند اضافهبار داشته باشند که با وجود موارد قانونی محکم همچنان شاهد فرار بار ۳۰ درصدی هستیم و باید با این موارد قانونی برخورد کرد.
گفتنی است در پایان جلسه علاوه بر بررسی وضعیت درآمد راهداری و حمل و نقل جادهای استان، اعضای کمیته از جمله معاونین، رؤسا و کارشناسان شهرستانهای تابعه و واحدهای درآمد پیشنهادات و اقدامات خود را در زمینه افزایش درآمد اعلام نمودند.