در ۶ ماهه نخست سال جاری اتفاق افتاد:

رشد ۵۸ درصدی درآمد راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان زنجان

 مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: درآمد ۶ ماهه نخست سال جاری این اداره‌کل نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۸ درصد رشد داشته است.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ قزوینیان در هفتمین جلسه کمیته درآمد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ضمن تشریح نتایج رصد و تحلیل عملکرد اداره کل در ۶ ماهه نخست سال جاری، اظهار کرد: به منظور افزایش درآمد اداره بهتر است اقدامات عملیاتی‌ تر در دستور کارها قرار گیرد .

وی در ادامه به حمل محصولات معدنی تحت صحابت بارنامه اشاره کرد و گفت: در این بخش نیاز است تا اقدامات اصولی صورت گیرد تا شاهد افزایش ایمنی و بهبود وضعیت جاده در مسیر معادن باشیم.

قزوینیان بر ضرورت تشکیل جلسه با حضور هرچه پررنگ‌تر و بیش از پیش نمایندگان قضایی، صمت و فعالان بخش معدن و لزوم تلاش همه ارگان‌ها برای سهولت در برخورد قانونی مطابق با اختیارات این اداره کل در حوزه معادن تأکید و اعلام کرد: با توجه به ماهیت فرابخشی بودن این موضوع، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در راستای ایفای نقش، وظایف و تکالیف محوله، پیگیری موضوعات اولویت‌دار با حمایت دیگر ارگان‌ها چون پلیس و قوه قضائیه را در دستور کار دارد.

در ادامه این جلسه زهرا میرصدری، معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل پس از ارائه گزارش عنوان کرد: درآمد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در ۶ ماهه اول ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۸ درصد رشد داشته است.

۳۰ درصد فرار بار

علی مدقالچی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان نیز با اشاره به اینکه تناژ واقعی بار کامیون‌های معادن در اکثر موارد به درستی اعلام نمی‌شود، اظهار کرد: تناژ بالاتر از استاندارد کامیون‌های معادن، ضمن تخریب جاده‌ها، به دلیل‌ عدم حمل بار با بارنامه در بیشتر معادن، ضمن تضییع حقوق و عوارض دولتی، موجب تخریب و خسارت به جاده‌ها می‌شوند.

وی با بیان اینکه متاسفانه معادن به ندرت در ترمیم راه‌های تخریب شده، مشارکت می‌کنند، گفت: حمل استاندارد بار و تناژ مجاز کامیون‌های معادن و صدور بارنامه موجب جلوگیری از تخریب جاده‌ها، کاهش تصادفات و صرفه‌جویی در هزینه‌های ترمیم آسفالت راه‌ها خواهد شد.

مدقالچی با ابراز تاسف از عدم دریافت بارنامه از سوی برخی از مجموعه‌های اقتصادی به ویژه معدن گفت: بارنامه، سند حمل قانونی است که در قانون کشور صراحتا به دریافت بارنامه برای حمل هر کالایی اشاره شده و بر این اساس خودروهای سنگین نمی‌توانند اضافه‌بار داشته باشند که با وجود موارد قانونی محکم همچنان شاهد فرار بار ۳۰ درصدی هستیم و باید با این موارد قانونی برخورد کرد.

گفتنی است در پایان جلسه علاوه بر بررسی وضعیت درآمد راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، اعضای کمیته از جمله معاونین، رؤسا و کارشناسان شهرستان‌های تابعه و واحدهای درآمد پیشنهادات و اقدامات خود را در زمینه افزایش درآمد اعلام نمودند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
تحویل ۲ هزار واحد مسکونی از پروژه های نهضت ملی مسکن
خبر قبلی
عکس: هنر مسگری از رشته‌های اصیل، تاریخی و ماندگار زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست