1. اخبار استان
  2. رشد ۱۲ درصدی مصرف بنزین استان طی ۴ ماهه نخست سال جاری

کد خبر: 5405

رشد ۱۲ درصدی مصرف بنزین استان طی ۴ ماهه نخست سال جاری

 رشد ۱۲ درصدی مصرف بنزین استان طی ۴ ماهه نخست سال جاری

 

 

 

 

سرپرست شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان از افزایش ۱۲ درصدی مصرف بنزین استان، طی ۴ ماهه نخست سال جاری، خبر داد و گفت: مصرف نفت‌گاز استان نیز در این مدت با رشد ۸ درصدی، مواجه شده است.
به گزارش “همدلی‌زنجان” به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان؛ محسن شهبازی با بیان این مطلب، اظهار کرد: با توجه به روند رو به رشد مصرف در سال جاری به‌ویژه در تیرماه به دلیل شروع پیک مسافرت‌ها و از طرفی، انتشار شایعاتی مبنی بر افزایش قیمت حامل‌های انرژی، میزان مصرف بنزین در حدود ۱۳۵ میلیون و ۸۵۰ هزار لیتر به ثبت رسیده که این میزان در قیاس با مصرف ۱۲۱ میلیون و ۱۵۰ هزار لیتری مدت مشابه سال قبل، حاکی از رشد ۱۲ درصدی است.
وی مصرف نفت‌گاز غیرنیروگاهی استان را نیز افزایشی دانست و تصریح کرد: میزان مصرف نفت‌گاز در ۴ ماهه نخست سال جاری در حدود ۱۶۰ میلیون و ۸۵۰ هزار لیتر و مدت مشابه سال قبل، ۱۴۸ میلیون و ۹۰۰ هزار لیتر بوده که این میزان مصرف، سبب ثبت رشد ۸ درصدی در مصرف این فرآورده نفتی شده است.
شهبازی با اشاره به مصرف نفت سفید در استان، افزود: با توجه به روند گازرسانی و همچنین کاهش مصارف حرارتی خانگی، شاهد روند نزولی در مصرف این فرآورده هستیم به‌طوری که میزان مصرف نفت سفید طی ۴ ماهه نخست سال جاری، ۱۰ میلیون و ۹۸۰ هزار لیتر بوده که با توجه به مصرف ۱۳ میلیون و ۲۶۰ هزار لیتری مدت مشابه سال قبل با کاهش ۱۷ درصدی به ثبت رسیده است.
این مقام مسئول با اشاره به میزان مصرف فرآورده‌های نفت‌کوره و گاز مایع، عنوان کرد: در مصرف نفت‌کوره، شاهد کاهش ۲۲ درصدی می‌باشیم به‌طوری که میزان مصرف این فرآورده در ۴ ماهه اول سال جاری، ۳ میلیون و ۳۲۵ هزار لیتر و مدت مشابه سال قبل، ۴ میلیون و ۲۸۴ هزار لیتر بوده و گاز مایع نیز با کاهش ۱۶ درصدی، مواجه شده است به‌گونه‌ای که مصرف این فرآورده در ۴ ماهه نخست سال جاری، ۴ هزار و ۵۳۴ تُن بوده در حالی که این میزان در مدت مشابه سال گذشته، ۵ هزار و ۴۰۸ تُن بود.
شهبازی، ضمن تقدیر از کارکنان خدوم و گمنام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در امر سوخت‌رسانی، خاطرنشان کرد: این شرکت در راستای تامین مستمر و به‌موقع سوخت استان، اهتمام ویژه‌ای داشته و سوخت‌رسانی بی‌وقفه و مستمر استان در سایه تلاش کارکنان منطقه و بدون مشکل خاصی، صورت می‌گیرد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
شهروند افتخاری زنجان شد
خبر قبلی
جشن بزرگ گرامیداشت روز زنجان با استقبال گسترده مردم برگزار شد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست