1. اخبار استان
  2. روزانه ۲۵۰ خودرو در استان زنجان پلاک می شود

کد خبر: 32529

روزانه ۲۵۰ خودرو در استان زنجان پلاک می شود

رئیس پلیس راهور استان زنجان گفت: روزانه ۲۵۰ خودرو در استان زنجان پلاک می شود.

به گزارش همدلی‌زنجان؛سرهنگ حبیب موسوی با بیان این مطلب، اظهار کرد: مجموع خودروها در استان زنجان بیش از ۶۰۰ هزار خودرو است. این ها بدون خودروهایی است که کارخانه مستقیم به متقاضیان ارائه می کند.

وی با اشاره به اینکه از نرم کشوری(خودرو به جمعیت) بالاتر هستیم، افزود: در طول ۵ سال آمار خودرو در استان زنجان ۱۰ برابر شده است. ۳۰۰ هزار دستگاه موتور سیکلت در استان زنجان موجود است. ماناسب با این حجم از وسایل نقلیه ظرفیت خیابان و پارکینگ ها توسعه پیدا نکرده است.

رئیس پلیس راهور استان زنجان با بیان اینکه باید به موضوع ترافیک در سطح شهر کلان و جامع نگاه کرد، گفت: رفع معضل ترافیک باید بر پایه توجه به سه اصل، مهندسی ترافیک، آموزش و اجرای مقررات استوار شود. مهندسی ترافیک بر دو اصل راه‌ها و خودروی ایمن استوار است و باید به این موارد توجه کرد.

وی آموزش را اصل مهم در بهبود فرهنگ ترافیک برشمرد و یادآور شد: نمی شود صرفا با اعمال قهری در راستای بهبود فرهنگ ترافیکی گام برداشت. دستگاه های متولی باید با همکاری یکدیگر شرایط را بهبود دهند. چرا باید ساختمان پزشکان در مرکز شهر باشد؟ آیا با توقیف خوردو کار پیش می‌رود؟ این اقدام به‌جز نارضایتی مردم، عایدی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: کاش هر ارگان، سهم خود در این کار را برعهده گیرد و بعد از آن دنبال حل مشکل باشیم. این معضل باید برطرف شود. ما اجرای مقررات می‌کنیم، ولی عوامل دیگر در کار خلل ایجاد می‌کند.

موسوی به توقیف ۹ هزار دستگاه خودرو در ۹ ماه در استان اشاره و اظهار کرد: پلیس اجرای مقررات می‌کند و نسبت به سال گذشته ۱۰۷ درصد افزایش اعمال قانون را در استان شاهدیم؛ ولی با این کارها مردم راضی نیستند و روان‌سازی ترافیک را نیز شاهد نیستیم.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
موضع تند امام جمعه ماهشنان نسبت به برگزاری اجلاسیه نماز زنجان..!
خبر قبلی
مشارکت ۱۵۰ میلیارد تومانی مردم زنجان در مراکز نیکوکاری
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست