1. اخبار شهرستان
  2. زبان قصه زبان کارگشای مشکلات در جامعه است

کد خبر: 10519

زبان قصه زبان کارگشای مشکلات در جامعه است

در طراحی شهری از المان،نقاشی و موسیقی استفاده می کنیم و در حل مسائل و مشکلات محیطی نیز، بهره گرفتن از توانمندی قصه گویان و زبان هنر، نیازی است غیر قابل انکار که باید فرهنگ سازی شود.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر زنجان گفت: هدف از برگزاری جشنواره های مختلف افزایش دقت و توجه هنرمندان به مسائل و مشکلات پیرامون خود است تا سعی کنند با زبان هنری که قصه نیز یکی از آن ها است در جهت حل مشکلات پیرامون خود گام بردارند.

به گزارش“همدلی‌زنجان”؛ امامعلی دادخواه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره قصه‌گویی توفیق در زنجان، زبان هنر را زبان تاثیرگذار و تامل برانگیزی توصیف و اظهار کرد: در طراحی شهری از المان،نقاشی و موسیقی استفاده می کنیم و در حل مسائل و مشکلات محیطی نیز، بهره گرفتن از توانمندی قصه گویان و زبان هنر، نیازی است غیر قابل انکار که باید فرهنگ سازی شود.

دادخواه کلام و ادبیات جدید را تاثیر گذار دانست وافزود: این تاثیر بخصوص در دنیای مجازی که ما را حاطه کرده ملموس تر است، قصه گویی و قصه نویسی بخصوص قصه کوتاه که جایگاه ویژه ای در بین مخاطبان خود دارد باید بیشتر مورد توجه واقع شود و از ظرفیت و توانمندی جوانان در این حوزه استفاده شود.

 

جشنواره قصه گویی توفیق کیفیت بالایی داشت

در ادامه این مراسم محسن شاه محمدلو (آقای حکایتی) سطح نخستین جشنواره قصه گویی توفیق را خوب ارزیابی کرد و افزود: اختتامیه جشنواره قصه گویی با کیفیت بالا برگزار شد، توجه به توسعه کمی و کیفی قصه گویی به عنوان ابزار تربیتی و فرهنگی می تواند نقش بالایی در توسعه همه جانبه شهر و شهروندان داشته باشد.

شاه محمدلو استفاده از افراد صاحب نظر و با تجربه را در برگزاری کارگاه های قصه گویی لازم دانست و گفت: به لحاظ آموزشی نیز قصه گویی، ماهیت و ظرفیتی دارد که مفاهیم در قالب آن به صورتی تأثیرگذار و سازنده به کار می رود این نیاز در جامعه امروز احساس میشود چرا که زمان کوتاه این فرصت را از افراد می گیرد تا آموخته ها و تجربیات خود را در قالب قصه به نسل بعد انتقال دهند.

درپایان این مراسم، یاسمن رحیمی نیکو، زهرا عبدلی، زینب عبدی، هیماوالی، امیرحسام موسوی و حنانه قنبری به عنوان برگزیده گان جشنواره قصه گویی توفیق شناخته شدند، و امیرمحمد سهرابی به عنوان شایسته تقدیر معرفی شد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
پایان مسابقات مرحله سوم رنکینگ کشوری تیراندازی با کمان در زنجان
خبر قبلی
یک میلیارد یوروی دیگر!
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست