مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان:

زنجان، جزو استان های آخر کشور در تعویض اسناد مالکیت است

۲۰ درصد از کل استان زنجان کاداستر شده است

  مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان با اشاره به اهمیت موضوع تعویض اسناد مالکیت، گفت: استان زنجان در این حوزه رتبه مناسبی در کشور ندارد و متاسفانه جزو استان‌های  آخر کشور هستیم.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ نادر ناصری‌آذری ظهر چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه، با بیان اینکه استان زنجان در بسیاری از شاخص ها جزو استان های برتر کشوری است، اظهار کرد: زنجان در اجرای رفع تداخل ارضی، سه سال است که رتبه اول کشور را کسب می‌کند. زنجان در مختومه کردن اسناد لازم‌الاجرا رتبه اول و در ثبت شرکت‌ها و پاسخ به استعلام‌ها رتبه سوم را به دست آورد.

وی به اجرای طرح کاداستر اراضی در استان زنجان اشاره کرد و افزود: این طرح در سال ۹۱ تصویب و از سال ۹۳ اجرا شده که تا پایان سال گذشته ۲۰ درصد از مجموع اراضی استان زنجان تحت اجرای طرح کاداست قرار گرفته است. اجرای این طرح باعث می‌شود تا از تداخل و تعارض املاک جلوگیری شود.

 مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان به اهدافی که این سازمان دنبال می‌کند، گفت: اگر بخواهیم مهم‌ترین اهداف این سازمان را برشمریم، باید به مواردی چون کاهش دعاوی، حمایت از حقوق و مالکیت مشروع و قانونی اشخاص، استفاده حداکثری از فناوری‌های نوین و نیز ارائه خدمات ثبتی به صورت غیرحضوری اشاره کرد.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۸ درصد خدمات سازمان ثبت اسناد و املاک به صورت الکترونیکی است، یادآور شد: طی سال‌های اخیر سامانه‌ای برای تبدیل سندهای مالکیت دفترچه‌ای به سند تک‌برگی ایجاد شده اما استقبال خوبی توسط مردم زنجان صورت نگرفته است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
سازمان بازرسی، حامی مدیران ریسک‌پذیری است که قانون را رعایت می‌کنند
خبر قبلی
روند صعودی آمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست