1. اخبار استان
  2. زیرساخت اقتصاد دانش بنیان زنجان جان گرفته است

کد خبر: 32925

استاندار زنجان:

زیرساخت اقتصاد دانش بنیان زنجان جان گرفته است

استاندار زنجان گفت: در زمان حاضر با اقدامات اثر بخش، زیر ساخت های اقتصاد دانش بنیان این استان جانی دوباره گرفته اما برای رسیدن به حد ایده آل فاصله زیادی وجود دارد که با افزایش سرمایه اتفاقات خوبی به وقوع خواهد پیوست.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ محسن افشارچی در جلسه با مدیران عامل شرکت‌های دانش بنیان، فناور و نخبگان استان اظهار کرد: زمانی که بنده به استان وارد شدم اکوسیستم اقتصاد دانش بنیان چندان انرژی و جان نداشت.

وی اضافه کرد: در واقع مجموعه حمایت‌ هایی که طی ۱۰ سال گذشته در کشور شکل گرفته بود، پررنگ نبود و به لحاظ مکان و اعتبار مشکلاتی وجود داشت.

این مسئول ادامه داد: هم اکنون در حوزه حمایت مالی زیرساخت‌هایی ایجاد شده، به طوری که برخی از شرکت‌ها توانسته‌اند تسهیلات مورد نیاز را از طرق مختلف صندوق و پژوهش، محل تبصره ۱۶ و ۱۸ دریافت کنند.

وی در خصوص تامین زمین های موردنیاز نیز گفت: قطعه‌ای زمین برای حوزه دانش بنیان در نظر گرفته شده بود، اما در کنار این زمین ۲ زمین ۶ هکتاری نیز وجود داشت که اکنون این میزان به ۱۳.۵ هکتار رسیده که در مدت چهار ماه آینده برای هر شرکت به اندازه ۶۰۰ متر تحویل خواهد شد.

افشارچی با بیان اینکه در حوزه حکمرانی دیجیتال اقداماتی در استان انجام شده است افزود: اتفاق خوبی در حال شکل گیری است، زنجیره ای شکل گرفته به طوری که اگر شرکت‌های بزرگ هر چه بیشتر با دانشگاه‌ها ارتباط بگیرند می‌توانند در زمینه اجرای پروژه‌های پژوهشی تسهیلات لازم را دریافت کنند.

وی اظهار داشت: این استان تمامی حمایت را از شرکت‌های دانش‌بنیان انجام می‌دهد تا به مرحله استاندارد برسد.

استاندار زنجان با بیان اینکه مشکل کنونی این است از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می کنیم اما هدایتی انجام نمی گیرد گفت: مجموعه سیاست‌گذار باید یک روشی برای هدایت شرکت‌ها تعریف کند.

افشارچی با بیان اینکه ما زیرساخت‌های هوش‌ مصنوعی و آی او تی را در استان فراهم کردیم خاطر نشان کرد: در این حوزه‌ها می‌توان کارهای مفیدی را انجام داد و اما باید در کنار حمایت یک ماموریت هدایتی را در استان را نیز انجام دهیم.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
محمد اسماعیلی گزینه مورد حمایت ائتلاف نیروهای انقلاب معرفی شد
خبر قبلی
اجرای ۳۵۰ کیلومتر راه در مقیاس بزرگراهی در سطح استان زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست