1. اخبار استان
  2. سرانه مصرف ماهی زنجانی‌ها ۷.۲ کیلوگرم است

کد خبر: 26587

سرانه مصرف ماهی زنجانی‌ها ۷.۲ کیلوگرم است

مدیر امور شیلات ‌و آبزیان استان زنجان گفت: سرانه مصرف ماهی زنجانی‌ها ۷.۲ کیلوگرم است و بیشتر ماهی‌های تولیدی استان زنجان به سایر استان‌ها صادر می‌شود.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ منصور حقی‌راد با بیان این مطلب، اظهار کرد: سال گذشته، تولید ماهی در مجموع ۱۵ هزار و  ۸۰۰ تن نسبت به سال ۹۹ کاهش داشته و این کاهش ۱۲ درصد بوده است.

وی افزود: خشکسالی و قطعی برق پی‌درپی تاثیر به‌سزایی در کاهش تولید ماهی به خصوص گرم آبی‌ها داشته اما با توجه به میزان بارندگی‌های گزارش شده در اردیبهشت‌ماه امسال‌ جای امیدواری است که این میزان امسال افزایش پیدا کند.

حق راد افزایش قیمت ماهی در ایام گذشته را کمبود نزولات آسمانی و نبود نهاده معین دانست و افزود: قیمت ماهی تا ۱۲۰ هزار تومان هم بالا رفت اما خوشبختانه با افزایش نظارت‌ها، شاهد تعدیل قیمت ماهی بوده‌ایم.

مدیر امور شیلات در خصوص ویژگی ماهیان سردآبی و گرم‌آبی،گفت : از ویژگی‌های بارز ماهیان گرم‌آبی پذیرش شرایط گرما است. همچنین این ماهیان در دمای بالای ۱۸ درجه سانتی‌گراد به خوبی تغذیه، رشد و تکثیر می‌کنند و بهترین شرایط رشد آن‌ها بین ۲۵ تا ۲۸ درجه سانتی‌گراد است، البته دمای بالای ۳۳ درجه سانتی‌گراد ماهی‌ها را دچار خفگی خواهد کرد.

این مسئول در خصوص ماهی‌های سرد آبی نیز گفت: این ماهیان در آب‌هایی با دمای ۱۲ تا ۱۸ درجه سانتی‌گراد شرایط رشد برای خود را فراهم می‌کنند اما بهترین دما برای پرورش شبیه‌سازی آن‌ها، دمای بین ۱۵ تا ۱۷ درجه‌سانتی گراد است. دمای بالای ۲۵ درجه و زیر ۱۴ درجه باعث تلفات این ماهی‌ها خواهد شد.

حقی‌راد ادامه داد: گوشت ماهیان سردآبی معمولاً رنگ کمتری نسبت به ماهیان گرم‌آبی دارد. همچنین با توجه به اینکه اندازه آن‌ها معمولاً بزرگ‌تر از ماهیان گرم‌آبی است، به فضای بیشتری برای رشد و پرورش احتیاج دارند؛ از طرف دیگر، طول عمر آن‌ها از ماهیان گرم‌آبی بیشتر است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
بهره برداری از دستگاه فرآوری گل محمدی در شهرستان طارم
خبر قبلی
تجهیز نانوایی‌ها به کارت‌خوان‌های هوشمند در استان زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست