سرمایه گذاری ۳۴۲ میلیارد ریالی برای ۱۸ طرح صنایع تبدیلی استان زنجان

سرمایه گذاری ۳۴۲ میلیارد ریالی برای ۱۸ طرح صنایع تبدیلی استان زنجان

 

 

 

 

اقتصاد استان زنجان یک محور کلیدی مهم دارد و آن بخش کشاورزی است که سهم قابل توجهی از اشتغال استان و تولید ناخالص داخلی استان دارد.

 

به گزارش همدلی‌زنجان، همانطور که بخش کشاورزی برای اقتصاد استان زنجان نقش محوری دارد، حوزه صنایع تبدیلی برای بخش کشاورزی استان زنجان نقش محوری و کلیدی دارد، به گونه ای که این بخش برای ایجاد ارزش افزوده بخش کشاورزی و سودده کرده آن نقش بسیار مهمی را خواهد داشت.

همواره برای افزایش سهم صادراتی بخش کشاورزی استان زنجان که نسبت تولید آن به نیاز بیش از ۲.۵ برابر برآورد شده، توسعه صنایع تبدیلی بوده که بتواند با افزایش حجم صادراتی محصولات کشاورزی، عملا از منابع موجود در استان که برای این بخش هزینه می‌شود استفاده بهینه صورت گرفته و ایحاد ارزش افزوده واقعی از آن برای اقتصاد استان حاصل شود.

گزارش اقتصادی استان از سه ماهه نخست سال جاری نشان می دهد که ۱۸ طرح صنایع تبدیلی در شهرستان های مختلف استان در دست اجرا بوده و حجم سرمایه گذاری ثابت صورت گرفته برای آن ها بیش از ۳۴ میلیارد تومان است که این طرح های می تواند برای تحرک بخشی به اقتصاد کشاورزی استان نقش مهمی داشته باشد.

طرح های کشاورزی صنایع تبدیلی شامل؛ استخراج روغن خام گردو و روغن مایع گردو، گردوی فرآوری شده-تهیه انواع سرکه، انواع کنستانتره میوه، عصاره مالت آب انگور، شیره انگور، تهیه کنسرو زیتون، زیتون شور پرورده، روغن خام و بسته بندی دانه های روغنی، بسته بندی سبزیجات و صیفی و انواع دمنوش های گیاهی و میوه ای و گیاهان دارویی، انواع شور و ترشیجات غیرکنسروی، پودر سیر، سیر ترشی، انبارداری و نگهداری مواد غذایی در سردخانه ثابت دومداره، تهیه زیتون پرورده و کنسروی و شور، رب انار، بسته بندی حبوبات، غلات و برنج و سایر طرح های مشابه می شود.

 

مشخصات طرح‌های صنایع تبدیلی در دست اجرای استان زنجان در پایان خرداد ماه سال جاری

 

در شهرستان زنجان چهار طرح در دست اجرای وجود دارد که سرمایه گذاری ثابت آن ۷۵ میلیارد ریال بوده و نسبت سرمایه گذاری ریال شهرستان به استان ۲۱.۵ درصد و اشتغال آن نیز ۳۶ نفر پیش بینی شده است.

در شهرستان ابهر سه طرح در دست اجرا با ۸۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری ثابت و ۷۵ نفر اشتغالزایی پیش بینی شده که نسبت سرمایه گذاری ریالی در این شهرستان به استان ۲۵ درصد است.

در شهرستان خرم دره نیز سه طرح با ۳۴ میلیارد ریال سرمایه گذاری ثابت با ۲۰ نفر اشتغالزایی در دست اجرا بوده که نسبت سرمایه گذاری این شهرستان به استان ۱۰ درصد است. همچنین در شهرستان خدابنده یک طرح با پنج میلیارد ریال سرمایه گذاری و ۲۰ نفر اشتغالزایی در دست اجرا بوده که نسبت سرمایه گذاری این شهرستان به استان ۱.۵ درصد است.

در شهرستان ماهنشان نیز یک طرح با ۶۴ میلیارد ریال سرمایه گذاری با ۱۵ نفر اشتغال تعریف شده در دست اجرا بوده که نسبت سرمایه گذاری شهرستان به استان ۱۹ درصد است.

در شهرستان طارم نیز ۶ طرح در دست اجرا وجود دارد که ۸۰ میلیارد ریال برای آن سرمایه گذاری صورت گرفته و ۵۰ نفر اشتغالزایی دارد. نسبت سرمایه گذاری در این شهرستان به استان ۲۳ درصد برآورد شده است.

در مجموع ۱۸ طرح صنایع تبدیلی در سطح استان با ۳۴۲.۴ میلیارد ریال سرمایه گذاری ثابت با اشتغالزایی ۲۱۶ نفر در دست اجرا است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
۳ نفر پایانی برای تصدی شهرداری زنجان چه کسانی هستند؟
خبر قبلی
آفریقای جنوبی در اولویت توسعه همکاری‌های اقتصادی با زنجان قرار دارد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست