1. اجتماعی
  2. سوء استفاده کلاهبرداران از انتخابات پیش‌رو

کد خبر: 13170

سوء استفاده کلاهبرداران از انتخابات پیش‌رو

رئیس پلیس فتا زنجان گفت: با توجه به نزدیک بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، افراد سودجو و مجرمان با ایجاد کانال و گروه های تلگرامی در قبال افزیش اعضا به بهانه پرداخت حق الزحمه و بررسی صحت و سقم موضوع، قربانیان را به درگاه‌های جعلی (فیشینگ) هدایت کرده و از آنها کلاهبرداری می نمایند.

به گزارش همدلی زنجان؛  سرهنگ دوم محمد علی آدینه لو در تشریح با بیان این خبر، اظهار کرد: در این شیوه کلاهبرداران به بهانه بررسی میزان عملکرد افراد، درخواست واریزمبلع ناچیزی می نمایند بطوریکه با هدایت قربانیان به درگاه‌های جعلی بانکی، اطلاعات کارت بانکی آنها شامل شماره کارت، رمز دوم اینترنتی و سایر اطلاعات بانکی آنها را تحصیل و درفرصت مناسب اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی قربانیان می‌نمایند.

وی با بیان اینکه با توجه به حساسیت انتخابات پیش رو ممکن است کلاهبرداران جهت نیل به مقاصد شوم خود به انواع روشهای متقلبانه متوسل شوند. افزود: کاربران و ضمن فعال نمودن رمزهای دوم یکبار مصرف از افزونه ضد فیشینیگ ، جهت پیشگیری از جرایم مشابه استفاده نمایند و همواره از لینک های اصلی درگاه های بانکی جهت انجتم عملیات بانکی استفاده نمایند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
ابلاغ آیین‌نامه اجرایی مناسب سازی معابر و اماکن شهری
خبر قبلی
بارش ها در استان زنجان ادامه می‌یابد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست