طرح دیمزارهای کم بازده در ۲۸۰ هکتار از اراضی ملی استان زنجان اجرا شده است

معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: سال گذشته در۲۸۰ هکتار از اراضی شیب دار استان طرح تبدیل دیمزار اجرا شده است.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ به نقل از منابع طبیعی زنجان، جلیل سلطان نژاد با تاکید بر لزوم حفظ و حراست از عرصه‌ها و منابع‌طبیعی، گفت: برای مدیریت عوامل تخریب و کاهش خسارات زیان‌بار در اراضی ملی پروژه تبدیل دیمزارهای کم‌بازده را در دستور کار قرار داده‌ایم.

معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به نقش مستقیم و غیرمستقیم مراتع در حیات موجودات زنده افزود: حیات وحش وابسته به جنگل و مراتع هستند و این وظیفه ما است که با حفظ اراضی ملی و طبیعی حیات وحش را حفظ کنیم.

وی افزود: طرح تبدیل دیم زار‌های کم بازده یکی از عملیات احیایی و اصلاحی مراتع بشمار می‌رود که با هدف بهبود درآمد و معیشت جوامع محلی از طریق افزایش کیفیت و تولید علوفه، ایجاد پوشش گیاهی، جلوگیری از روان آب و فرسایش خاک در استان اجرا می‌گردد.

به گفته سلطان نژاد بذر ‏یونجه به طور رایگان در اختیار دامداران قرار می گیرد تا در مراتعی که تخریب شده یا دیمزار کم‌بازده بوده در آنجا کشت نمایند.

معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: سال گذشته در۲۸۰ هکتار از اراضی شیب دار استان طرح تبدیل دیمزار اجرا شده است.

وی با اشاره به این که برای اجرای این طرح در سال گذشته ۳ هزار و۳۶۰ میلیون ریال اعتبار، هزینه شده افزود: صندوق توسعه ملی تامین کننده این اعتبارات بوده است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
رشد ۵/ ۱۵ درصدی نقدینگی
خبر قبلی
تعداد بیماران فوتی کرونایی در استان زنجان به ۵۲۲ نفر رسید
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست