شهردار زنجان:

عدم تخصیص ۷۵۰ تن قیر رایگان برای شهر زنجان/ ضرورت توجه به پروژه های بازآفرینی شهری

شهردار زنجان گفت: اهمیت اجرای پروژه های بازآفرینی شهری درراستای حفظ و احیای بافت فرسوده ضرورت دارد.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ حبیب یگانه در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری زنجان با بیان این مطلب؛ اظهار کرد: در سفر اخیر معاون بازآفرینی وزارت راه و شهرسازی به زنجان و پیگیری های نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی تصمیمات لازم برای ساماندهی و احیای بافتهای ناکارآمد شهری اتخاذ شده است.

وی با اشاره به لزوم جذب و تخصیص اعتبارات در اجرای پروژه های بازآفرینی شهری، گفت: درحال حاضر اختصاص ۷۵۰ تن قیر رایگان در سال های گذشته تحقق پیدا نکرده و تنها در سال جاری تعهدات مربوط به آسفالت ریزی با رویکرد محله محوری در محدوده های بافت فرسوده اجرایی شده است.

 

تعریف پروژه های متعدد برای اخذ اعتبار از محل پروژه های بازآفرینی شهری

در ادامه جلسه معاون شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی زنجان طی سخنانی به تعریف پروژه های متعدد برای اخذ اعتبار از محل پروژه های بازآفرینی شهری اشاره کرد و گفت: امروز فراتر از این بحث، توجه به وظایف و ماموریت هایی است که دستگاه های اجرایی در برنامه ریزی با محوریت محله محوری دارند.

توسلیان، با تاکید بر پیش بینی الگوهای ساختاری در محلات قدیم زنجان، افزود: ضرورت ورود به بحث محله اصغریه زنجان در جنوب شهر که در فرآیند توالی جایگزینی قرار داشته و تبدیل به بافت فرسوده شده است به دلیل هویت اجتماعی و اقتصادی ملموس می باشد که مورد غفلت و فراموشی قرار گرفته است.

وی افزود: درحال حاضر تبدیل یک محله رسمی به سکونتگاه غیر رسمی مشکلات عدیده ای را همراه خواهد داشت و امیدواریم زمینه های نوسازی این محلات با مطالعات اولیه تیم بازآفرینی و همکاری سایر نهادها و ارگانهای ذیربط فراهم شود.

موقعیت استراتژیک مجموعه فرهنگی، مذهبی و معنوی حسینیه اعظم زنجان

در ادامه رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان طی سخنانی، تاکید کرد: موقعیت استراتژیک مجموعه فرهنگی، مذهبی و معنوی حسینیه اعظم زنجان بعنوان فرصت در طرح های مطالعاتی پیش بینی شده است.

فیروزفر با اشاره به بازگشایی ۲ هکتاری محدوده حسینییه اعظم در این منطقه از محل نذورات مردمی، گفت: درراستای حفظ و احیاء بناهای محل با توجه به رویکردهای جاری برنامه ریزی متصور نمی باشد ولی جهت مشارکت برای آزادسازی یکپارچه منطقه به منظور رفع مشکلات اهالی آمادگی داریم و در نهایت جهت مطالبه گری همراه اهالی خواهیم بود.

در پایان شهردار زنجان، تهیه و تدوین برنامه راهبردی بعنوان الگوی جامع برای مداخله در بافت های فرسوده شهری درراستای بازآفرینی و توسعه شهر را خواستار شد و گفت: بی توجهی و نادیده انگاری در محلات قدیمی شهر، آسیب ها و معضلات اجتماعی را به همراه خواهد داشت و لزوم هماهنگی تمام دستگاههای اجرایی استان را در ابعاد مختلف خصوصا بازنگری طرح تفصیلی را می طلبد.

وی افزود: راه اندازی دفاتر تسهیل گری و اجرای برنامه های آموزشی با رویکرد ارتقاء فرهنگ شهروندی در منطقه از جمله فعالیت های مجموعه مدیریت شهری خواهد بود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
ارزش معاملات بورس در استان زنجان به ۳۲۵ میلیارد تومان رسید
خبر قبلی
شرایط جوی نسبتا پایدار طی روزهای آتی در استان زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست