1. اقتصادی
  2.  مازراتی‌سواران در فهرست دریافت یارانه معیشت…!

کد خبر: 13603

 مازراتی‌سواران در فهرست دریافت یارانه معیشت…!

۲۴ آبان‌ دولت گرانی سه‌برابری بنزین را اعلام کرد و گفت درآمد حاصل از آن را می‌خواهیم در قالب سبد معیشت به مردم بازگردانیم.

بعد از بیش از سه ماه از گذشت آغاز این طرح، بسیاری می‌گویند ما هنوز سبد معیشت دریافت نکرده‌ایم و خیلی‌ها هم می‌گویند ما از دایره شمول به‌ دلایلی مانند یک بار سفر به ترکیه یا داشتن خودرو حذف شدیم.

در فهرست سبد معیشت افرادی هم بودند که ۳۴ خودرو به نام‌شان بود؛ از مازراتی و پورشه گرفته تا پیکان ۵۷؛ اما هیچ‌گونه پرونده مالیاتی نداشتند و یک ریال مالیات نداده‌اند.

در‌ این‌ بین کسانی هم نتوانستند سبد معیشت دریافت کنند؛ چون حسابدار، ویزیتور، سرایدار یا مسئول صندوق وام خانگی بوده‌اند و پول‌هایی به‌ حساب‌شان در قالب شارژ ساختمان یا اقساط وام یا هر چیز مربوطی واریز می‌شده و همین گردش مالی باعث حذف آنها از دایره شمول شده است.

موردی که سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی آن را خطا نمی‌داند؛ بلکه معتقد است «این رفتار و بی‌انضباطی مالی کف جامعه است که خود را در اینجا در سیستم نشان داده است»؛ اما توزیع سبد معیشت میان ۶۰ میلیون ‌نفر، بهانه‌ای شد که اطلاعات پایگاه رفاه ایرانیان پربار شده و آن‌طور که سخنگوی ستاد می‌گوید «هر موردی از اطلاعات درآمدی و هزینه‌ای افراد جامعه که شما فکر کنید، بیشتر از آن را ما شناسایی و تحلیل کرده‌ایم».

حسین میرزایی اگرچه حاضر به پاسخ‌گویی به جزئیات این اطلاعات از قبیل جمعیت ثروتمند و جمعیت زیر خط فقر نشد و گفت «بیان آن در جامعه در وضعیت کنونی به‌هیچ‌وجه به صلاح نیست»؛ اما گفت: «آن درصدهایی که یک‌ زمانی در دوره‌های انتخاباتی مطرح می‌شد، کاملا وجود دارد.

درصد و لایه نازکی از جامعه هستند که به‌ معنای واقعی کلمه ثروتمند هستند و درصد بالایی از جمعیت نزدیک یا زیر خط فقر هستند».

به گفته او ۳۰۰ هزار خانواده ثروتمند در کشور وجود دارند که گردش مالی آنها بالای ۱۰ میلیارد تومان است؛ اما تاکنون و در عمرشان یک پرونده مالیاتی نداشته‌اند و یک‌ قران مالیات پرداخت نکرده‌اند.

مجلس به‌تازگی مصوبه‌ای را در کمیسیون تلفیق از سر گذرانده که در سال آینده به‌ جای یارانه نقدی و سبد معیشتی فعلی، ۷۸ میلیون ‌نفر ماهانه ۷۲ هزار تومان یارانه دریافت کنند.

به گفته میرزایی این یعنی ۶۰ میلیون واقعا نیازمند، باید یارانه و سبد معیشتی کمتری دریافت کنند و بر نارضایتی آنها می‌دمیم. یک خانواده پنج‌نفره با ترکیب دو یارانه مبلغی حدود ۴۳۲ هزار تومان دریافت می‌کنند؛

اما اگر این دو یارانه به ‌روش مجلس در هم ادغام شود، ۳۶۰ هزار تومان دریافت می‌کنند؛ یعنی ۷۰ هزار تومان کمتر از آنچه اکنون هست.

شرق

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
جذب ۱۲۵ درصدی اعتبارات مکانیزاسیون کشاورزی در استان زنجان
خبر قبلی
اوقات شرعی زنجان / ۲۰ بهمن ۹۸
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست